Adatlap


Esettanulmány címe:
Munkafolyamatok és szolgáltatások költöztetése felhőbe.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
területen kívüli szervezet
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Átlagosan 60 főt foglalkoztató elektronikai, autóipari berendezések gyártásával foglalkozó cég budapesti székhellyel. A kapacitás bővítés igénye a megalakulás óta folyamatos.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az informatikai rendszerek életciklusa a végéhez közeledett, a rendszer frissítése és támogatása a gyártó által már a volt fókuszban. A rendszer szolgáltatásai már nem voltak elég korszerűek, kényelmesek, hatékonyak és kompatibilitási problémák is mutatkoztak.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A telepített kiszolgáló funkcióit az Office 365 és a GFI felhő alapú management rendszere vette át, illetve nyújtott többlet és kényelmi szolgáltatásokat. A projektet megelőzően hosszasan elemeztük a költségek és adatbiztonsági kérdések körét. Az új kiszolgáló bekerülési költsége hardver és szoftvert tekintetében körülbelül 6 évre fedte le a szolgáltatás díját, nem számítva az elektromos áramfogyasztást, és a csere alkatrészek biztosítását. A bevezetés 2016-ban kezdődött több lépcsőben, átállás nem okozott kiesést üzleti napokon. A bevezetett szolgáltatások a levelezés Exchange Online-ra költöztetése, a sharepoint környezet migrálása és tovább fejlesztése a felhőben és központi felügyeleti és vírusvédelmi megoldás beállítása volt az eredeti tervezetben. Az Office 365 csomagjaiban kapott szolgáltatása viszont annyira komplex, hogy a további hatékonyságot növelő szolgáltatások bevezetése a mindennapokba, többletköltség nélkül lehetséges. Később még bevezetésre kerültek az Excel Online, OneDrive for Business és jelenleg is folyik néhány modul tesztelése, bevezetése.