Adatlap


Esettanulmány címe:
CKB4 rendszer bevezetés Magyarország egyik vezető biztosításközvetítő cégénél.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
pénzügyi, biztosítási tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A magyar biztosításközvetítői piacon jelenleg kb. 400 vállakozás tevékenykedik. Ebből 200 vállakozás az SK Trend Kft. rendszereit használja. Jelen esettanulmányban az egyik meghatározó budapesti székhelyű, de országos hálózattal rendelkező partnerünk esetét mutatjuk be. A cég 25 alkalmazottal rendelkezik, de szerződéses viszonyban több 100 üzletkötöt foglalkoztatnak országszerte. Ezen felül több gépjárműkereskedéssel is együttműködnek a biztosítási szerződések megkötése területén. Néhány éve egy másik vállalkozással összefogva beléptek az életbiztosítások területére is. A management elkötelezett a modern informatikai megoldások mellett és keresi a költséghatékony, integrált IT megoldásokat, amiver versenyképességét tovább tudja növelni.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Partnerünk már több mint 10 éve használta az SK Trend Kft. által előállított a biztosítótársaságok Web szolgáltatásaival kommunikáló tarifáló motorjainkat, de a front end megoldásait és a back office rendszerét saját fejlesztéssel oldotta meg. Paici sajátosság miatt a front end oldalon folyamatos karbantartást kell végrehajtani a biztosítási termékek és a felügyeleti elvárások miatt, ami jelentős pénzügyi megterhelést jelentett partnerünk számára. Bár a front end rendszerének lecserélése komoly kockázatokat jelentett, a hatékony működés érdekében úgy döntöttek, 4 évvel ezelőtt úgy döntöttek, hogy a saját fejlesztést leállítják, és implementálják cégünk front end rendszerét. Továbbra is megtartva a Back- Office rendszert saját fejlesztésben.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A CKB rendszer aktuális verziójának bevezetésére 6 hónap állt rendelkezésünkre. Ez idő alatt le kellett fejleszteni a CKB rendszerben az összes olyan egyedi funkciót, amit partnerünk korábban használt, egyedi fejlesztésű szoftvere tudott. 3 hónapos felmérés, konzultáció, és rendszerszervezési tevékenység után indult meg a CKB rendszer testreszabása, és továbbfejlesztése partnerünk igényei alapján. A rendszer élesítése határidőre megtörtént, a kisebb hibák javítása éles működés mellett továbnbi 3 hónap alatt valósult meg. Az átállás és a fejlesztések eredményeként, partnerünk a korábbi fejlesztési és üzemeltetési költségek töredékéért veszi igénybe a szolgáltatást, egy jóval szélesebb termékkör és szolgáltatás csomag használata mellett. A fejlesztés átadása után is folyamatosan érkeznek továbbfejlesztési igények, amit cégünk rövid határidőre, rendkívül ár-érték arányos díjak mellett végez. Jelenleg a Back-Offiec rendszerből elérhető adatok Front-end rendszrbe szinkronizálásán dolgozunk, ami tovább növeli majd az üzeletkötők és az adminisztrátorok hatékonyságát.