Adatlap


Esettanulmány címe:
Nyomkövető alkalmazás megvalósítása technikai, szabadidős sportrendezvények esetén
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
művészet, szórakoztatás, szabad idő
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Kb. 20 fős Heves megyei cégről van szó, akik sportokkal, szabadidős tevékenységek szervezésével, lebonyolításával foglalkoznak, rajt-cél, ill. köztes, precíz időmérések, élő rangsorolások technikai megoldásával. Mindezt sok esetben közreműködve TV-s, ill. egyéb platformon megjelenő média közvetítőkkel. Nem egyedüliként vannak jelen a teljes magyarországi piacon a fent megnevezett területeken, viszont mégsincs nagy választék az ilyen szintű és fejlettségű országos cégekből.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megbízó szerette volna a termékpalettáját szélesíteni, erre tett felkérést, hogy a vázolt üzleti elképzelését hogyan lenne lehetséges megvalósítani. A megoldandó feladat, ill. üzleti probléma tehát egy olyan, üzembiztos, hibatűrő helymeghatározó rendszer fejlesztése, tesztelése, megvalósítása, beüzemelése és karbantartása volt, amelyet széleskörűen tudnak a versenyek, rendezvények alkalmával használni, hogy élő adattal (streaming jelleggel) nyomonkövethetőek és utólag visszajátszhatóak, akár elemezhetőek legyenek az események, az egyes versenyzők, mozgó pályaelemek helyváltozásai.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az alkalmazott megoldás alapvetően kétszintű. Van egy hardveres, valamint egy szoftveres vonzata. Mindkettő saját termék, illetve fejlesztés. A hardveres kialakításhoz és a végleges állapothoz egy ugyancsak sokat tapasztalt üzleti partner járult hozzá tudásával. A fizikai kialakítás során szükséges volt felmérni a megcélzott sportok lehetőségeit és ezáltal kiválasztani a legoptimálisabb, amely ütés, rázás és vízálló kivitel. Nagyon komplex lett a végeredmény, egyedileg gyártott, sablon, sorozatban gyártható formába. Számításba kellett venni fejlesztéskor a következőket: - a termék tömegét, kialakítását (miután sok esetben a versenyzők testén kell azt viselniük - a fizikai környezeti paraméterek, kombinációit, lehetőségeit (hó, fagy, meleg, eső, pára, víz, sár) - az eszköz használati, ill. készenléti idejét (lehető legtöbb hasznos adatot tudjon szolgáltatni, ezt többféle módszerrel, rengeteg teszteléssel sikerült optimalizálni) - az eszköz pontossága és üzembiztonsága (többféle hardver tesztelése során lehetett eljutni a legvégül alkalmazott hardverkörnyezethez) A szoftveres kialakítás ugyancsak 2 részre bontható, a fentiekben említett hardverektől érkező adatok feldolgozására+kezelésére, illetőleg a megjelenítő rétegre. A nyomkövető hardverekbe saját fejlesztésű, mikrovezérlőkön futó alkalmazás került, amely egy központi szerveren lévő adatbázisba továbbít adatokat, megfelelő szűrésekkel, feltételekkel és hibakezeléssel kiegészítve. A céloknak megfelelően strukturált és felépített adatbázis fölött működő webes megjelenítő réteg a megbízó elvárt igényei szerint került kialakításra, folyamatos egyeztetések, konzultációk, és ugyancsak rengeteg tesztelés (éles + nem éles rendezvényeken való megjelenések) alapján. A fejlesztés sikerét követően a megbízó azóta az általa vezényelt eseményeken, rendezvényeken ezzel a szolgáltatással is meg tud jelenni és aktívan használni a versenyeken, ezzel újabb reklámfelületet teremtve, illetve bevételi forrásokat megcélozva.