Adatlap


Esettanulmány címe:
Papíron rögzíthetünk megrendeléseket de meddig?
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szállítás, raktározás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Több telephellyel rendelkező vállalat, amely pékeknek cukrászoknak gyárt alap és segédanyagokat. Több mint 300 termék gyártását és forgalmazást végzi külső logisztikai partnerek bevonásával. Hozzávetőlegesen naponta 100 partnerhez juttatja el a megrendelt termékeket ehhez kapcsolódóan havonta 3000-4000 szállítólevelet és számlát állít ki.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A cég folyamatainak összefogása egyetlen integrált rendszerbe, amely támogatja az eddig a régi rendszerben körülményesen, vagy külön Excel táblákban végzett munkafolyamatokat is. Lerövidíti az adminisztráció idejét, csökkenti a hibalehetőségeket és jelentősen javítja a vállalat munkatársainak és vezetőinek hozzáférését a munkájukhoz szükséges információkhoz. Biztosítja a teljes körű termék nyomon követést és így garantálja a gyors, gazdaságos visszahívhatóságot.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszer segített megoldani a fent említett problémákat, mivel folyamatosan fejlődik, a vállalat változó igényeihez illetve a piac vagy szabályozás (pl.:EKÁER adatszolgáltatás) új elvárásaihoz rugalmasan alakítható.A következőket lehet kiemelni: - Törzsadatok (cikkek, szállítók és vevők) között számtalan információ került rögzítésre, ezáltal meg lehetett szüntetni a külön „noteszeket”! Minden szükséges információ elérhetővé vált az illetékes kollégák számára - Rendszer valós idejű információkat biztosít minden felhasználó számára, ennek számtalan előnye van: o Rendelés kezelés ideje lerövidült  Rendelés felvételkor a vevő számára pontos készletadatokkal/ szállítási időponttal tudnak szolgálni o Kintlévőség kezelés folyamata is meg lett támogatva (kintlévőség csökkent  A vevőszolgálatos azonnal tudja mondani a folyószámla egyenleget az esetleges lejárt számlákat kevesebb félreértés – vevői elégedettség növekedett  Hitelkeret bevezetésével és a lejárt számlák követésével - Feltételek (árak, eladási keretszerződések, kondíciók, engedmények) ezek segítségével rugalmasabban lehet követni a vevői igényeket - Vállalat leképezése (pl.: költséghelyek, dimenziók, ) ezek segítségével pontos képet kap a menedzsment a vállalaton belül zajló folyamatokról ! - Nyomonkövetés ami egyrészt törvényi megfelelést jelentet másrészt meg költség csökkentést a FEFO rendszerű nyilvántartás miatt: o Vonalkódok használata (egyenlőre csak nyomtatás) o FEFO rendszerű árukiadás o Tételszámos készletinformációk o Eltarthatósági dátumok kezelése és vizsgálata o Szállítói cikkszámok/ tételszámok nyilvántartása o Zárolt tételek visszahívása elkülönítése - Beszerzési szerződések ‐ Szállító ‐ Beszerzési mellékköltségek - Magyar, angol és szlszlovák rendszernyelv/bizonylatok használata - EDI alkalmazása, ami pontosabb, kevesebb időt igénylő papír nélküli rendelés-számlázás folyamatot biztosít