Adatlap


Esettanulmány címe:
Telephelyforgalmi rendszer bweveztése a LIDL Magyarország Bt. logisztikai központjaiban
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A LIDL Magyarország Bt. Magyarország egyik piac vezető kereskedelmi bolthálózata. Magyarországon 3 logisztikai központtal rendelkezik, ahonnan ellátja Dunántúl, a Duna-Tisza köze és a Tiszántúlon levő üzleteit. Ez a 3 logisztikai központ Székesfehérváron, Dunaharasztiban és Hejőkürtön van.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az egyes központokban hídmérlegeken történik a csomagolóanyagok és más egyéb (pl. hulladékok) be-, és kiszállítása oly módon, hogy szinte kezelő személyzet nélkül az anyagokat szállító jármű vezetője jelzőlámpás vezérlés mellett önállóan feláll a mérlegre. Ezt követően egy távoli számítógépes munkaállomáson megtörténik a szállítmányhoz tartozó adatok rögzítése. A járműről on-line kameraképek jelennek meg kezelői monitoron, melyek lehetővé teszik a folyamat vizuális figyelemmel kísérését.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A rendszer működéséhez jelzőlámpák, infrasorompók, mérleg másodkijelzők és kamerák lettek telepítve a hídmérlegeknél. A rendszer kezelői beavatkozás nélkül állapítja meg, hogy egy adott jármű mely irányból érkezik. Erre szolgálnak az infrasorompók. A kezelő személyzetnek minimális beavatkozást, tevékenységet kell végeznie. Csak a partner adatait, és a szállított anyag(ok) kódját kell megadni. Az összes többi adatot a rendszer automatikusan rögzíti (szállítás/mérések időpontjai, rendszám, tömeg, irányultság, .. stb.) A hosszirányban telepített infrasorompók kizárják azt, hogy a jármű vezetője meghamisítsa a mért értéket - például - félreállással, lelógással.