Adatlap


Esettanulmány címe:
SYSSPA Értékesítő és Beléptető Rendszer
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A DV Info Kft. a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. és a városi holding informatikai szervezete. A cég 1999-es alapításától 2006-ig főként adatátvitelen alapuló szolgáltatásokat nyújtott. Ezt követően a vállalkozás IP alapú telekommunikációs megoldásokat .biztosít partnerei számára. A DV Info Kft. a hálózatfejlesztés mellett számos vállalatnál teljes informatikai szolgáltatást biztosít, eszközparkot, kiszolgálógépeket, szervereket telepít, valamint szerverszolgáltatást is kínál. A cég kizárólag brand termékek forgalmaz ügyfelei számára. A vállalkozás jól prosperál, és komoly szakmai csapattal rendelkezik, tevékenységei között szerepel a programozás is, de a cég fejlesztői, egyedi rendszerek fejlesztésében nem rendelkeznek kellő szakmai tudással, tapasztalattal, így ezt a fajta szolgáltatást a DV Info külső partnereitől veszi igénybe .
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Debreceni Gyógyfürdőben korábban működő beléptető és értékesítő rendszer üzemeltetési hiányosságai miatt szükségessé vált, egy új, minden kívánalmaknak megfelelő rendszer kialakításra. A kialakított rendszernek a korábban alkalmazott Sentinel rendszert kellett felváltania úgy, hogy a korábbi rendszer tudását teljes körűen lefedje, de új technológiákkal, a kor modern informatikai megoldásainak alkalmazásával.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A projektet a Sentinel és a Zafír rendszer és értékesítő rendszerek fejlesztésében, üzemeltetésében szerzett tapasztalatainkra építve, a Gyógyfürdő kijelölt szakembereivel szorosan együttműködve valósítottuk meg. A feladat jellege - különösen a több külső és belső partnerrel, rendszerrel való együttműködés szükségessége - és a rendelkezésre álló idő rövidsége számos kockázatot jelentett a projekt sikere szempontjából. A feladatot nehezítette, hogy bizonyos külső rendszerekkel (pl. Welcome, Hostware) történő integráció módja, feltételei nem voltak előre tisztázottak, ezek csak a projekt megvalósítása során váltak véglegessé. A prioritások meghatározásában a megrendelőé volt a döntő szerep, így az agilis fejlesztői módszertannak köszönhetően biztosítható volt, hogy az üzletileg fontos követelmények biztosan teljesüljenek. Ez a projektvezetési megközelítés természetes módon tartalmazta a változáskezelés technikáit, hiszen egy, a követelményekben, feltételekben bekövetkező változás nem igényelt nagymértékű módosításokat az előre elkészített tervekben, hanem csak a soron következő feladatok prioritását módosította.