PC-PLAN Számitás-és Irodatechnikai Szolgáltató és Kereskedelmi Betéti Társaság

PC-PLAN Számitás-és Irodatechnikai Szolgáltató és Kereskedelmi Betéti Társaság

Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Nógrád megye, Pest megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Budapest

Cégbemutató

A PC-PLAN Bt 1993 óta működik. Alapvetően számítógépek és perifériáik javításával, értékesítésével foglalkozunk. Üzletünk és szervizünk a város központjában található, jól megközelíthető helyen. Kereskedelmi és szolgáltató tevékenységünk mind a lakosság, mind a üzleti szférában jelen van. Ezt igyekszünk erősíteni, fejleszteni. A fejlesztés természetesen a cégek irányában jelentősebb, hiszen a kezdetekhez képest, mi is jelentős fejlődést tudtunk elérni ezen a területen. A hálózat kialakítás, fejlesztés, üzemeltetés területe az, amely közelebb került hozzánk, rövid időn belül ez fogja munkánk többségét adni. Jelentős eredményeket értünk el még a nyomtatástechnika területén, úgy gondolom a PC-PLAN Bt ezen területen az egyik fontos elemévé vált.

Esettanulmány

A Közigazgatásban, Heves megyében működő 15 főt foglal-koztató Polgármesteri Hivatal. A kisebb Önkormányzatok közé tartozó (5000 lakos alatti) Közös Önkormányzattal fő állású polgármesterrel, körjegyzővel (Aljegyző). Jelentős számú kisebbséggel, a jól működő önkormányzatok közé sorolva. Fogékonyak az informatikára, fejlesztésekre.
A hivatalban 12 olyan desktop számítógép működik, amely többek között közigazgatási feladatok ellátásában vesz részt. A 12 darab számítógépből 4 db közvetlenül közigazgatási feladatot lát el. (Ezek szállításáról a NISZ gondoskodott, 3 éven belüli számítógépek, Intel i5 konfigurációk, míg a többi i3 -i5 konfiguráció, 2. - 7. generációs kivitelben, megfelelnek a minimum követelményeknek.) Ezekkel a gépekkel kell a következő feladatokat ellátni (ASP Önkormányzati szakrendszerek):
a) iratkezelő szakrendszer
b) az elektronikus ügyintézési portál rendszer, ide értve az elektronikus űrlap-szolgáltatást,
c) gazdálkodási rendszer,
d) ingatlanvagyon-kataszter rendszer,
e) önkormányzati adó rendszer,
f) ipar- és kereskedelmi rendszer,
g) hagyatéki leltár rendszer;
A többi gépen a szociális segélyezési rendszert kell üzemeltetni, futtatni az Országos Szociális Információs Rendszerrel együttműködve, a PTR-be (Pénzbeli és Természetbeni Ellátások Rendszere) csatlakozva. Természetesen ezen kívül még több, hasonló országos kiépítésű rendszerbe csatlakozva, pl.:Takarnet, CSTINFO, KIRA, KIR3, Vagyonkataszter...stb. Az ASP rendszer kiépítése, elkülönítése a többi rendszertől valamint majdani csatlakozása a NISZ ( Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató) által kiépítendő rendszerhez. (A hivatalban csak 2020 utánra várható a végpont kiépítése, addig a belső, lokális hálózattól lehetőleg elkülönítve, a kialakítandó végponthoz gyors csatlakozást lehetővé téve legyen kialakítva.
A rendszer kialakításában a PC-PLAN Bt az informatikai - technológiai részt valósította meg. A jogi, szervezetbeli, adminisztratív jellegű megvalósulással nem foglalkozott, ezek illetve az engedélyek, folyamodványok, kérelmek a polgármester illetve a jegyző hatásköre.
A rendszer kiépítésének a tervezésénél figyelembe vettük a Minisztériumi ajánlásokat, de figyelembe kellett venni a minimum követelményeket is, mert a fejlesztéseket ütemeznünk kellett, a források nem azonnal álltak rendelkezésre. A Hivatal vezetése a terveinket elfogadta.
Megvalósítás
1./ A kábelezés – a munkaállomások korábbi vezetékeit részben tudjuk használni.
2./ Számítógépek bővítése (SSD, memória) valamint a négy új Fujitsu-Siemen i5 gépek beállítása
3./ A munkaállomásokat szünetmentes tápegységgel láttuk el, egyeseket nyomtatókkal is.
4./ A gépet szoftveresen is fejlesztettük: W10 pro és MS Office.
5./ A korábban használt WINSZOC rendszert átalakítottuk: a „dedikált szerver” helyett DELL Szerver, többek közt WINSZOC rendszernek. A központ egy RACK-szekrénybe került. A két rendszernek egy-egy menedzselhető switch lett behelyezve. Mikrotik router használunk, de a switchek is ugyanilyen típusúak. A szekrényben kapott helyet a szerver is, valamin a mentésekhez egy négy lemezes NAS is. (RAID5)
Túl azon, hogy az ASP üzemeltetéséhez szükséges minden egységünk jól, gyorsan és biztonságosan működik, ami által minden tekintetben megfeleltünk az idevágó rendelkezéseknek. A szociális rendszer működése (WINSZOC) is mind biztonságban, mind sebességben nagyot fejlődött, ezáltal jelentős időt tudtunk megtakarítani. Összességében elmondható, hogy a technológiai fejlesztések meghozták az elvárt eredményeket, amelyek elsősorban az ASP rendszernek a működését tették lehetővé. Sokat javult a szociális rendszer üzembiztonsága a fejlesztéseknek köszönhetően. Ide tartozik az is, hogy a gépek az egyforma, Windows 10 pro operációs rendszernek köszönhetően a hálózat stabilitását is elősegítették. Az MS office pedig az irodai munkát könnyítette meg, a kompatibilitás, mint nem elhanyagolható tényező mellett.
2018-ban közvetlenül a munkák befejezése után, a Közinformatika Kft ellenőrizte, tesztelte a rendszert, és jó minősítéssel bírálta el. A következő évben is jó minősítést kapott, v