Adatlap


Esettanulmány címe:
Egy családi vállalkozás felvirágoztatása
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelem Bt-ként működő, kereskedelmi tevékenységet folytató családi vállalkozás. Székesfehérváron rendelkezik egy szaküzlettel, illetve van egy webáruháza is. A vállalkozást a cég tulajdonosai, vagyis egy házaspár üzemeltetik, míg az üzletben egy alkalmazott dolgozik. A termékek elsősorban sportjátékok (csocsó, biliárd, póker, darts, léghoki, stb).
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A konkurrens cégek lényegesen erősebbek a piacon, illetve magasabb anyagi erőforrásokkal rendelkeznek. Az ügyfél kisebb sikereket elért a fizikai üzletével, mivel Székesfehérváron frekventált helyen van. Ezért az egyik cél az, hogy minél több személyes vásárlás legyen a fizikai boltban. A webshop forgalmának növelése érdekében az ügyfelem elindított egy Google Adwords hirdetési kampányt is. A kampány indításának hatására megnövekedett a webáruház bevétele, de a hirdetésekre költött pénz nem hoz elég megtérülést, emiatt többnyire nullszaldós a hirdetés, vagy veszteséges. A fizikai üzletben sem nőtt a vásárlók száma a hirdetések hatására, ezért hozzánk fordult megoldásért.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Első lépésként regisztráltuk az ügyfél fizikai üzletét a Google Cégem fiókba, ennek segítségével felkerült a Google Térképre és a Google Kereső hely találataiba, ami ingyenes, rendkívül figyelemfelkeltő megjelenési módot ad üzletének, valamint a webáruház linkje is elérhető innen. Ennek hatására jelentősen megnőtt a személyes forgalom. A Google AdWords fiókban optimalizáltuk a beállításokat és új hirdetésszövegeket írtunk. Beállítottuk, hogy a hirdetéssel együtt megjelenjen az üzlet címe, és kattintható telefonszáma, így mobilról azonnal lehet az üzletet hívni és telefonon rendelni. Ennek köszönhetően lényeges mértékben javult a webáruház forgalma és a megtérülés, valamint a telefonos rendelések száma. Bevezettük a Google Analytics E-commerce megoldást, aminek segítségével a tulajdonos és mi is látjuk, hogy melyik forgalmi forrásból pontosan mennyi bevétel keletkezik, így folyamatosan oda csoportosítottuk át a marketing büdzsét, ahol a legjobb volt a megtérülés. Ezt figyelemmel követve, bevezettük a különféle árösszehasonlító oldalakon (árgép, árukereső, stb) való megjelenítést, ami azóta is rendszeres bevételt hoz. Munkánk eredményeképpen az Adwords kampányok megtérülése (Bevétel/Kiadás) több mint 18-szoros volt, közel 4MFt bevételt hozott alig 200.000Ft kiadással.