Adatlap


Esettanulmány címe:
Egy autóipari alkatrészeket gyártó- és beszállító kisvállalkozás fejlesztése egy átfogó, komplex vállalatirányítási rendszer, azaz az ERPorium bevezetése által.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Győr-Moson-Sopron megyei, 2002-ben családi vállalkozásként megalakult cég, mely a térségben jelentős szereppel bír az autóipari alkatrészeket gyártó- és beszállítók piacán. A cég több száz viszonteladóval tartja a kapcsolatot, melyből a napi szintű kapcsolattartás közel 300 partnerrel történik meg. Ezen ügyfélkort a cég jelenleg a 22 fő alkalmazottjával kezeli és koordinálja a feladatokat a mindennapokban. A vállalkozás vevői körét tekintve fellelhető valamennyi kiskereskedő, számos kisebb végfelhasználó, illetve magánszemélyek is. A társaság jelentős szerepet játszik a hazai gazdaságban a kkv szektor tagjaként.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az esettanulmányban szereplő vállalkozás mindössze csak számlázó programot használ, azonban a saját ügymenete eredményessége érdekében, valamint a piacon való versenyképessége fenntartása céljából egy olyan webáruház létrehozását kezdeményezte, mely össze van kapcsolva egy átfogó, komplex, minden folyamatra kiterjedő vállalatirányítási rendszer összes moduljával, melynek köszönhetően a cég szinte minden problémáját tudja kezelni és biztosítani tudja vállalkozásának alapvető működését.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A vállalkozás működési folyamataiba az alábbi célterületeket érintően került bevezetésre vállalatirányítási rendszer: - pénzügyi, számviteli terület - beszerzési, logisztikai terület - vállalati CRM, értékesítés terület - gyártási terület - humán erőforrás menedzsment és bérszámfejtés - kontrolling és döntéstámogatás - elektronikus iratkezelési megoldás - internetes értékesítés (vállalati webáruház) A vállalatirányítási rendszer és a hozzá kapcsolódó vállalati webáruház segítségével optimalizálásra kerültek a cég belső folyamatai a munkaerő-ráfordítások, a raktárkészletek, ennek következtében évről évre kimutatható megtakarítások jelentkeznek, melyek tovább erősítik a kft. fejlődési lehetőségeit. Gyakorlatilag az összes folyamatra kiterjedő szabályozott működtetési és ellenőrzési rendszer került kiépítése, az ehhez kapcsolódó személyi kompetenciák, döntési jogkörök pontosan meg lettek határozva és a szükséges információs hátteret is megteremtették.