Adatlap


Esettanulmány címe:
Vállalatirányítási Információs Rendszer bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfél egy cégcsoport, ami 4 külön cégből áll. Importál termékeket külföldről, értékesít kiskereskedelmi és viszonteladói hálózatnak, mennyiségben és értékben is igen jelentős raktárkészlettel rendelkezik, szolgáltatásokat nyújt, bizományba vesz és ad, kölcsönzési tevékenységet is folytat, webshopot üzemeltet. A cégek egymástól függetlenül működnek, de egymással üzleti kapcsolatban vannak.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A 4 egymástól független cég működését kellett összehangolni már az alapoktól kezdve. Közös partnertörzs és közös cikktörzs használata, ami az esetlegesen földrajzilag is nagy távolságban és nem feltétlenül online összeköttetésben álló rendszerek esetében is biztosított. A nagy mennyiségű (tízezres nagyságrendű) egyedi cikk központi menedzselése mellett a termékek logisztikai kezelése is problémás volt, nem rendelkeztek naprakész pontos információkkal sem a készletekről, sem a készletek állapotáról. Az értékesítési folyamatok számára is problémás volt az információhiány.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az eVIR vállalatirányítási rendszer bevezetésével központosított nyilvántartás került bevezetésre, ami szinkronizálja a termékeket, partnereket a cégcsoporton belüli cégek önálló rendszereibe. A raktárkészlet kezelés kiegészítve a vevői és szállítói rendelések kezelésével precíz múltbeli, és jól prognosztizálható jövőbeli információkat ad. Az integráltság miatt megszűnt a többszörös adatbevitel és növekedett a hatékonyság, mivel a rendszer moduljai egymással kommunikálva továbbítják az információkat, néhány kattintással végigvihető egy Árajánlat -> Vevői rendelés -> Szállítói rendelés -> Bevételezés -> Rendelés teljesítés -> Szállítólevél -> Számla folyamat, majd ezt követően a pénzügyi modulokban a házipénztár és bankszámla kezeléssel összekötve a kintlevőség kezelés automatikus e-mail értesítésekkel. A dokumentumkezelés, feladatkezelés, CRM megfelelő hátteret biztosít az ügyfélkezeléshez.