Adatlap


Esettanulmány címe:
Nurse Kft. Nyilvántartó rendszer
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
humán-egészségügyi, szociális ellátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Nurse Kft / NURSE Háziápolási Szolgálat 2001 májusa óta foglalkozik otthoni egészségügyi szolgáltatással. Szolgáltatásai között idősek, betegek otthoni betegápolása, felügyelete, szociális gondozási feladatok, továbbá intézményi ellátás, valamint otthoni vérvételi feladatok ellátása és a vér-, valamint vizeletminták laborba történő szállítása szerepel. A Társaság teljes körű szolgáltatást kínál minden otthonában ápolást igénylő beteg részére. Hosszú távú koncepciója, hogy bárki részére a nap bármely órájában, az év minden napján elérhető, otthon igénybe vehető egészségügyi szolgáltatást biztosítson. A cég az otthoni betegápolás megszervezésében háziorvosokkal és rehabilitációs intézetekkel, klinikai vizsgálatok kapcsán gyógyszerkutató cégekkel, illetve klinikai vizsgálatokba bevont kórházakkal, laborokkal összehangoltan működik.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Napjainkban a piacon a sikert alapvetően befolyásoló tényezővé váltak a vállalkozásoknál alkalmazott informatikai megoldások, üzleti alkalmazások. Minden növekvő és prosperáló vállalkozás működésében elérkezik az az ügyfélszám, vagy forgalom, amely indokolttá teszi a rendszeresen végrehajtott folyamatok kontrollálható, integrált informatikai környezetbe helyezését. A Nurse Kft. az elmúlt időszakban történt megkeresések, valamint az otthoni betegápolási feladatok végzése és az ehhez kapcsolódó adminisztratív feladatok bővülése alapján szabályozottabbá, hatékonyabbá, egyszerűbbé ás nyomon követhetőbbé kívánta tenni a folyamatait. Az otthoni háziápolási szolgáltatást (idősek, betegek, gyermekek felügyelete, rehabilitációja, szakápolása) – melynek keretében a hozzátartozók/családok terheit jelentősen csökkenti, az ápoltak felépülését támogatja –, teljes körű adminisztrációt egy informatikai rendszer bevezetésével kívánta javítani. Az informatikai rendszerrel szemben támasztott főbb elvárások voltak, hogy támogassa a munkafolyamatok rögzítését, státuszait, nyomon követését, a munka jellegéből adódó földrajzilag különböző helyeken történő munkavégzés szervezését, után követését, riportolását, valamint a hozzájuk kapcsolódó pénzügyi tranzakciók és elszámolások készítését. Fontos technológiai követelmény volt a rendszer paraméterezhetősége (rugalmassága) amely lehetővé teszi, hogy az egészségügyi szolgáltatáspaletta bővülésekor illetve az esetleges egészségügyi eszközök/protokollok/kimutatások változásakor a rendszer könnyen adaptálható a megváltozott környezetre. Kiemelten fontos volt a rendszer megfelelő tervezése, hiszen ellenkező esetben a későbbi módosítások/javítások végigvezetése nagyon megnövelik az utólagos átalakítások költségeit. Az informatikai rendszernek nem csak az üzleti folyamatoknak kellet megfelelnie, hanem a cég dolgozóival (rendszer felhasználóival) közösen kialakított szoftver-ergonómiai kritériumoknak is meg kellett, hogy az elvárt hatás megvalósu
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megvalósult Nurse Nyilvántartó Rendszer PHP nyelven került implementálásra, az adatok MySQL adatbázisban tárolódnak, ezáltal lehetővé teszi, hogy a Nurse Kft. dolgozói párhuzamosan egyszerre több funkciót is használhassanak. A program segítségével megvalósult az • Ügyfelek kezelése, nyilvántartása • Betegek kezelése, nyilvántartása • Szerződések kezelése • Személyzet kezelése • Beszállítók kezelése • Jogosultságkezelés • Beosztások tervezése • Automatikus értesítések kezelése • Pénzügyi elszámolások készítése, pénzmozgások rögzítése • Készletnyilvántartás • Statisztikák, riportok • Személyre szabott feladatok listázása, adminisztrátorként keresési és új feladat kiosztási lehetőség A rendszer bevezetését követően az adminisztrációs folyamatok felgyorsultak, a rögzített adatok több helyről, visszamenőlegesen, nagy sebességgel lekérdezhetővé váltak. A munkahelyi (mind adminisztrációs, munkaszervezői, ápolási) kapacitások ütemezése, beosztása sokkal hatékonyabbá, nyomon követhetőbbé vált. A pénzügyi elszámolási rendszernek köszönhetően a manuális folyamatok automatizálódtak. A statisztikai és riport modul segítségével a vállalkozás vezetői döntéseit könnyítette meg. A webalkalmazás segítségével a vállalkozás által korábban adminisztrációs, munkaszervezési, pénzügyi és kontrolling feladatokra fordított folyamatos költségeit (anyagi, kapacitás) sikerült szignifikánsan csökkenteni, s az ez által megtakarított kiadásokat a vállalkozási tevékenység bővítésére, annak színvonalának emelésére lehetett fordítani.