Adatlap


Esettanulmány címe:
MUNKAÜGYI ELLENŐRZÉSEK TAPASZTALATAI A RESPECT CONTACT KFT-NÉL
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
közigazgatás, védelem; kötelező társadalombiztosítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A vizsgált társaság. főtevékenysége 8010 `08 Személybiztonsági tevékenység. A piaci körülményekre jellemző, hogy többségében közbeszerzések alapján nyerik el a megbízásaikat az elvégzendő munkákra. A Társaság 2022. évi nettó árbevétele: 473.625 eFt, az átlagos foglalkoztatotti létszáma 80 fő volt. Az állományi létszám kétharmada teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló. Az alkalmazotti létszám 7 szakképzettséget igénylő, illetve 3 szakképzettséget nem igénylő munkakörbe került beosztásra. Az irodai dolgozók kivételével a munkavállalói állomány a vezénylés, illetve műszakbeosztás alapján látja el tevékenységét, melynek során éjszakai műszakban, illetve szabad- és pihenőnapon is látnak el szolgálatot.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A társaságot érintő munkaügyi ellenőrzések során az alábbi témakörökben állapítottak meg hiányosságot, vagy vált szükségessé a munkáltató intézkedése:  munkavállalói jelenlét dokumentálása;  napi munkaidő tartama – túlfoglalkoztatás;  törvény szerint járó bérpótlékok elszámolása;  alkalmi munkavállalói bejelentés késedelme; Munkavédelmi jellegű, illetve munkabiztonságot veszélyeztető problémát a vizsgálatok nem tártak fel, illetve erre irányuló vizsgálat során a munkáltató sem tárt fel a szervezeten belül ilyen jellegű problémát.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A teljeskörű jogszabályi megfelelőség kialakítása és a jövőbeli ellenőrizhetőség céljából indokolt és javasolt a társaság munkaerő gazdálkodásának teljeskörű átvilágítása. A jelenlét nyilvántartásárak munkavállalók részére történő delegálása komoly kockázatot jelent a munkáltató számára. Ez a kockázat csak abban az esetben minimalizálható, ha a jelenlét rögzítését a lehető legnagyobb mértékben automatizált rendszer végzi, lehetőség szerint a munkavállalók teljes körű kizárásával, illetve a nyilvántartás vezetésébe csak kivételként történő bekapcsolásával. Erre tekintettel a munkaügyi belső folyamatok teljeskörű digitalizálására teszünk javaslatot, akképpen, hogy a vagyonőri tevékenység keretében őrzött objektumok őrhelyeinek elektronikus összekapcsolása történjen meg egy központi szerverrel, melynek alapján a bejelentési, nyilvántartási és adatrögzítési hibák teljeskörű kizárására kerülhet sor.