Adatlap


Esettanulmány címe:
Szerver virualizációs környezet kialakítása a Weger Hungária Kft-nél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Jászárokszállási telephelyű gyártó cég, Európában multinacionális jelenléttel. A cég légkezelő berendezések gyártásával foglalkozik. A 200 fős vállalat vezető piaci részesedéssel bír az épület gépészeti megoldások szállításában.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A projekt célja a vállalatnál üzemeltetett informatikai rendszer kiszolgálójának korszerűsítése és gyártássegítő rendszerek szerveres környezetbe való integrálása. Megoldandó problémák: - Korszerűtlen szerver hardver lecserélése - Több szerver szoftver telepítése egy szerver erőforrásainak kihasználásával a költségek határon tartásával. - Vállalati adatbiztonság kialakítása - Biztonságos távoli hozzáférés biztosítása a dolgozóknak - Telephelyek között VPN csatorna kialakítása - Vállalati levelezéssel kapcsolatos fejlesztések
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Alkalmazott technológiák: - VMware virualizációs szoftver bevezetése - Microsoft Windows Szerver installáció - Microsoft Exchange 2016 levelező szerver bevezetés A vállalat számára lehetőség nyílt a virtualizációs megoldás által több szerver egy fizikai kiszolgálón való üzemeltetésére. Költség és energia csökkentés mellett elérhetővé vált a hatékonyabb és biztonságosabb szerveres infrastruktúra üzemeltetés a cégnél. A Microsoft Windows szerver szolgáltatásaival elérhető lett távoli munkavégzés biztonságos VPN kapcsolaton keresztül a home office-ban dolgozók számára. Az alkalmazott technológia lehetőséget biztosít a központi fájlok tárolására, privát felhő üzemeltetésére, megfelelő jogosultság kezeléssel. A Microsoft Exchange Szerver bevezetésével a cég levelezése saját domain névvel teljes körű kontrollált környezetben érhető el a munkaválók számára, munka állomásaikon és mobil eszközein. A szoftver által biztosított közös címjegyzék és naptár nagyban elősegíti a dolgozói csoportmunkát, amivel csökken az adminisztráció és egyszerűsödött az értekezletek szervezése, és az erőforrások elosztása.