Adatlap


Esettanulmány címe:
Saldo Creator VIR bevezetés és rendszerintegráció egy multinacionális médiacég magyarországi leányvállalatánál
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az országos hálózattal rendelkező cégcsoport tevékenységi köre jellemzően kiadói tevékenység (napilap, heti és havi lapok, internetes kiadványok; szerkesztőségek, nyomdák). A költségviselők maguk az egyes sajtótermékek, amelyek egyértelműen hozzárendelhetők az egyes vállalatokhoz. Önálló elkülönített tevékenységet végeznek a cégcsoport nyomdái, melyek feladata jellemzően a cégcsoporton belüli nyomdai szolgáltatás nyújtása. Árbevételt hozó tevékenységek az alábbiak: • Hirdetésértékesítés • Terjesztés • Nyomdai szolgáltatás • Egyéb szolgáltatások (pl.: fotó)
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A legfontosabb igény hogy a bevezetés eredményeképpen egy olyan integrált információs rendszer alakuljon ki, amely eléggé átfogó és rugalmas ahhoz, hogy • Kielégítse a cégcsoport információs követelményeit, ezáltal támogatva a cég egészének eredményes gazdálkodását. • Információkat szolgáltasson a menedzsment részére. • Az üzleti folyamatokat cégcsoport szinten támogassa. • Alapot teremtsen a cégcsoport kontrolling rendszerének továbbfejlesztéséhez. • Kielégítse a vállalatokon belüli osztályok és szervezeti egységek információigényét. • Segítséget nyújtson a jelen és jövőbeni üzletmenet hatékony menedzselésében. • Támogassa a munkafolyamatokat, és könnyen alkalmazkodjon az azokban bekövetkező változásokhoz. A bevezetés során több vállalatos modell beállításira kell felkészülni. Legfőbb anomáliák a leváltandó rendszerrel: A vállalatok azonos folyamat szerint működnek, és azonos rendszert használnak, de az integráltság hiánya miatt önálló adatbázisokban. A számlázási tevékenységek tömegesen saját fejlesztésű front-rendszerekben valósulnak meg, melyek kapcsolata a központi rendszerrel nem teljes körűen megoldott, szükséges az interfész továbbfejlesztése A rendszer működtetése nagy számú kvalifikált szakembert igényel. A pénztár kezelés nem része a rendszernek – valutapénztár nincs Utalások és bankkivonatok feldolgozása kézzel történik. Hiányzik a rendszer egészét átfogó gazdasági eseményrendszer. Pénzügyi levelezés nem egységes a frontrendszerek és a pénzügy szintjén Áfa specialitások (fordított Áfa, Áfa 58§) kezelésének hiánya Speciális megoldást kíván az ajándék és nyeremény nyilvántartása, adó vonzatai Nehéz a szervezetenként, telephelyenként, munkaszámonkénti eredményesség naprakész kimutatása Tárgyi eszköz szigetrendszerként működik , vonalkódokat nem használnak Többféle készletrendszert használnak az egyes cégek
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A projekt során a SALDO Zrt. – részletes folyamatelemzést, koncepciókészítést és annak elfogadtatását követően - bevezette az általa fejlesztett és az ügyfél igényeire testreszabott CREATOR VIR rendszert. A legfőbb eredmény, hogy naprakész, konszern szintű gazdasági adatok állnak rendelkezésre a vezetés minden szintjének megfelelően aggregálva. Kimutathatók a vállalatonkénti, telephelyenkénti, munkánkénti ráfordítások, bevételek és eredményesség. Mindennek eszköze az egységes adattárház és az ehhez rendelkezésre álló adatbányászati eszközök, a felső vezetés részére business intelligence (BI) dashboardok mobil eszközökre. Az automatikus kontírozás és más automatizmusok bevezetése révén a rendszer működtetéséhez kevesebb kvalifikált szakemberre van szükség, az adatrögzítést asszisztensek is meg tudják oldani. A teljes üzleti folyamatot konszern szinten egységes közös törzs adattárak szolgálják, miközben a forgalmi adatok cégszinten önálló forgalmi táblákba lettek szervezve. A teljes adatfeldolgozás és adatkinyerés egységes Winformos felületen valósul meg, az adatok és folyamatok teljes körűen egymásra épülnek. A frontrendszerek adatait teljes körűen integráltuk, a kétirányú adatkapcsolat komplex. A készletek kezelése – beleértve az ajándékok, nyeremények nyilvántartását, elszámolását – cégszintű egységes rendszerben valósul meg. A cégcsoporthoz érkező bizonylatok, számlák szakmai igazolását, ellenjegyzését és utalványozását a dokumentumkezelő, mint folyamatmenedzser fogja össze konszern szinten. Valamennyi fent említett anomáliára megoldást ad bevezetett rendszerünk. A kialakított adattárház alkalmas az anyavállalat adatainak nemzetközi szintű összesítésére és a párhuzamosságok kiszűrésével a konszolidált beszámoló elkészítésének alapjául szolgál.