Adatlap


Esettanulmány címe:
Egy projektmenedzsment rendszer, ami minden felhasználóra gondol
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szakmai, tudományos, műszaki tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfél energetikai tanúsítványok kiállításával foglalkozó cég. (Az energetikai tanúsítvány célja, hogy pontos képet adjon az ingatlan energia igényéről. Ez például eladás előtt szükséges.). A tanúsítvány megrendelést követően egy felmérő kolléga kimegy a helyszínre (bárhol legyen is az országban), felméri az ingatlant, majd árajánlatot adnak a tanúsítvány kiállítására. Ha azt elfogadják, akkor kiállítják a hitelesített energetikai tanúsítványt.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ahogyan növekedett a vállalat, egyre több felmérő kolléga dolgozott (ma már több mint 60) és egyre több a munka, amit az admin személyzet már nem tudott megfelelően nyomon követni és a munkák kiosztását menedzselni Excelben. Mivel egy igen speciális tevékenységről van szó, ezért felkértek minket egy egyedi projektmenedzsment rendszer fejlesztésére.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Készítettünk egy weben elérhető projektmenedzsment rendszert, ami megoldást nyújt az alábbi szereplőknek: admin személyzet, pénzügy, felmérő kollégák tanúsítványt kiállító kollégák ügyvezető. A program kezeli a felhasználókkal kapcsolatos összes adatot, a megrendeléseket és felmérők teljesítményét is. Lehetővé teszi, hogy a feladatokat megrendelő a településéhez legközelebbi felmérő kollégának osszák ki (figyelembe véve azokat is, akiknek a szomszédos településen lesz akkor feladatuk). A felmérő, a felmérést követően a szükséges adatokat megadva a programbvan segíti a tanúsítványt kiállítók munkáját. A rendszerhez e-mail és sms küldési funkciót is létre lett hozva, ami azt jelenti, hogy a felmérők ezen a két csatornán is megkapják a szükséges információkat a felméréssekkel kapcsolatban. Sőt a program még sms-ben figyelmezteti is őket, ha úgy látja, hogy az ügyféllel való időpont egyeztetés nem történt meg időben. A pénzügy a teljesítések valamint a megtett utak alapján a felmérőknek fizetést és költségtérítést tud kalkulálni, amelyekről a felmérők is tudnak tájékozódni a rendszerben. Az ügyvezető pedig a számára szükséges kimutatások alapján tudja felügyelni és irányítani a céget. Mivel a felmérő kollégák sokszor nem gép mellett dolgoznak, ezért számukra a szükséges felületeket mobil telefonon is elérhetővé tettük, így biztosítva számukra, hogy bárhonnan bármikor meg tudják adni a szükséges adatokat a tanúsítványok kiállításához. Valamint a felméréskor készült képeket és vázlatokat is fel tudják így tölteni. Az ügyfél elégedettségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy már az ötödik fejlesztési fázison is túl vagyunk, folyamatosan új funkciókat hozzáadva a rendszerhez.