Adatlap


Esettanulmány címe:
Információ áramlás nagyfokú automatizálása a fuvarozói szegmensben
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szállítás, raktározás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az Indián-Sped Kft. közel 20 éve foglalkozik közúti teherszállítással. Célunk a kezdetektől fogva a gyűjtőfuvarozásra történő specializálódás. Az elmúlt 10 évben nagy fejlődésen mentünk keresztül és elmondható, hogy jelenleg a magyar piacon a gyűjtőfuvarozás meghatározó szereplője vagyunk. Működési területünk egész Magyarország, ahol napi több száz tonna árut mozgatunk. Az alkalmazotti létszám 10-20 fő körül mozog, ennek nagy része gépjárművezető, de számos technikus és adminisztrátor is van. Telephelyeink és cross-dock raktárunk Pest megyében találhatóak. A küldemények, amelyeket szállítunk többnyire raklapos áruk, azaz mozgatásuk gépi erővel történik.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Tekintettel arra, hogy több fix megbízótól napi szinten nagy mennyiségű megbízással dolgozunk a megfelelő tervezéshez elengedhetetlenné vált, hogy a megbízásokat egységes formában, egy jól áttekinthető rendszerben tudjuk kezelni. A napi több száz cím felkeresésének megtervezésére kevés időnk van, általában még reggel 6 előtt össze kell állítani a pontos járat terveket úgy, hogy a megbízásaink többsége csak hajnal 1-3 között érkezik meg. A gyűjtőfuvarozás a fuvarozás-szállítmányozás témakörben az egyik legbonyolultabb, legtöbb szervezést és aktív munkát igénylő terület. A járművezetők korán reggel rakodógépek használatával megrakodják a járműveiket, napi 10-30 címre elvezetnek, gyakran forgózsámolyos pótkocsit vontatva, és a lerakodás során kezelik a szükséges dokumentumokat, készpénzt és gyakran a konkrét rakodásban is részt vesznek. Fizikailag és szellemileg is fárasztó munkát végeznek amellett, hogy felelősséggel tartoznak a járművön lévő áruk épségéért is. A fuvarszervezők szintén nagyon nehéz helyzetben vannak, ugyanis a napi több száz feladat megszervezésére csupán 2-3 óra áll rendelkezésre, így a célunk az, hogy minden tervezési és információ áramlási folyamatot automatizáljunk, például: járatok kialakítása, ADR-es és EKAER-es csomagok kezelése, folyamatos csomag státusz információ szolgáltatása a megbízók felé, jelentések küldése, elszámolási statisztikák készítése stb... Ezen kívül nagyon fontos volt, hogy legyen egy rendszer, ami ráadásul nagyon könnyű használni, mert jelenleg a sok Excel táblás nyilvántartásba igen nehéz beletanulnia egy új kollégának, könnyű benne hibákat elkövetni, nem is beszélve az adatbiztonságról.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Már két éve a Minimo elnevezésű fuvarmenedzsment szoftvert használjuk. Úgy gondolom, hogy jó úton haladunk a kezdeti célkitűzésünk felé azaz, hogy minden olyan folyamatot automatizáljunk, amit automatizálni lehet. Számszerűsítve a következő előnyökhöz jutottunk: - Megbízások feldolgozására fordított idő 95%-kal csökkent - Tervezési idő 60%-kal csökkent - Napi adminisztrációs idő 70%-kal csökkent - Adatvesztések száma (vírus, meghibásodás, véletlen törlés, ismeretlen helyre kerülés) 0-ra csökkent - A lecsökkent tervezési idő miatt a járatok elindítása 1 órával hamarabb történhet meg, ami 15-20 járművet is pozitívan érint - Az okostelefonos alkalmazásnak köszönhetően a járművezetőinknek kevesebb az adminisztrációs feladata és a fuvarszervezőink ilyen irányú terheltsége is megszűnt Vannak a nehezebben számszerűsíthető adatok, ilyenek például: - A jármű kihasználtságunk érezhetően javult. A pontos tervezés következtében optimálisabban tudunk rakodni - Magabiztosabbnak érzem az összes szervezéssel és adminisztrációval kapcsolatos ügymenetünket. Az emberi hibákat sikerült teljesen minimalizálni. Ha egyik napról a másikra megduplázódna a szállítási mennyiségünk, a csapat azt is gond nélkül kezelné. Összességében elmondható, hogy minden területen előnyünkre vált a Minimo szoftver bevezetése.