Adatlap


Esettanulmány címe:
Beszerzés és készletezési folyamatokat támogató alkalmazás fejlesztése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk egy dinamikusan fejlődő, folyamatosan megújuló nemzetközi franchise kereskedelmi hálózat, mely 3 országban képviselteti magát: Magyarországon, Romániában és Szlovákiában, több mint 150 áruházzal. Magyarországon több mint 100 áruházzal van jelen, Romániában 35, Szlovákiában több mint 18 bolt üzemel jelenleg. Fő termékcsoportjait a laminált padló, szőnyeg, padlószőnyeg, tekercses és modul vinyl padló, függöny, tapéta, és az ezekhez tartozó kiegészítők alkotják. A cég kiskereskedelmi tevékenységgel és kiállítási szőnyegezéssel indult, majd rövid időn belül vidéki kiskereskedők folyamatos kiszolgálásával bővítette tevékenységi körét. A nagykereskedelmi tevékenység teremtette meg az 1995-ben elindult, franchise alapokon működő bolthálózat alapjait. A franchise üzlethálózat működtetésének lényege, hogy a vásárlók az országban mindenütt azonos árszinten és szolgáltatási színvonalon találják meg a termékskálát.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Logisztikai auditot tartottunk az ügyfélnél, amely során a készletezéssel kapcsolatban a következő problémákat állapítottuk meg: • bizonyos termékek esetén magas készletek, • bizonyos termékek esetén előforduló készlethiányos állapotok, • készletezéssel töltött operatív időráfordítások magasak, • az operatív know-how kevés ember kezében összpontosul • különböző divíziók eltérően kezelik a készletezést. E problémák mitigálására a készletezés operatív teendőit támogató, a jelenlegi gyakorlatot felváltó, ill. kiegészítő applikációt tervezünk, amelyet oktatás után a DIEGO Kft. alkalmazottai tudnak alkalmazni a későbbiekben is, folyamatosan felügyelve a készletezést. Az ügyfél készletezési Exceleinek fejlesztése, új funkciókkal kibővítése, magasabb automatizáltsági fok mellett. Azaz automatikus javaslatok kinyerése a rendelkezésre álló adatsorokból, amelyek lecsökkentik az egyes termékek készletezésével töltött időt, de manuális beavatkozásra lehetőséget hagynak, ill. azt igényelnek. Az új applikáció és a szükséges mögöttes tudás oktatása.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A projekt során annak sikeres elvégzéséhez szükséges a Megbízó aktív közreműködése, különösen igaz ez a projekt első fázisára, ahol aktívan részt kell vennie az igények specifikálásában, valamint a szükséges adatok előállításában. A szükséges adatok: • Cikktörzs adatok • Beszállító törzs • Értékesítési adatok (minél korábbi dátumtól) • Beszállítási adatok (minél korábbi dátumtól), az optimális működéshez szükséges lenne a megrendelés és a beérkezés időpontjának ismerete is, de ez nem feltétel • Vectory-n kívül jelenleg használt excelek, dokumentumok • Tervezett adatok a jövőre vonatkozóan: (termékféleségek növekedésének mértéke, beszállítások változásának mértéke, kiszállítások változásának mértéke stb.), • Készletezési megrendelési szempontból azonosan viselkedő termékek cikkcsoportosítása, fő és alcsoportok definiálása, • Az egyes cikkek esetében a minimális rendelési mennyiségek (az optimális működés érdekében, ahol releváns szükséges lenne az egy raklapon, illetve egy gyűjtőben található mennyiségek ismerete is, de ez nem feltétel), • Minimális rendelési értékek beszállítónként, • Az egyes cikkek lehetséges beszállítói, priorizálva Fontos, hogy a tesztelés során a Megbízó körültekintően és határidőre végezze az alkalmazás tesztelését, hogy minél pontosabban definiálhatókká váljanak a felhasználói igények/kérések. Az alkalmazással elérhető eredmények: • Megrendelési javaslatok, historikus adatokkal diagramokkal támogatva • Beszállítónkénti/cikkenkénti fogyások kimutatása • Importálhatóvá válnak a megrendelési adatok az ERP rendszerbe • Rendszeres használat esetén teljes körű készletkövetés válik lehetségessé (utazó készlet, foglalt készlet stb.) • Lekérdezhetőek a hiányok, lassan forgó cikkek, álló készletek • Egyedi riportok készítésének lehetősége • Akciózás hatásai beépíthető a rendelési javaslat kalkulációja során • Elfekvő készletek elemzése, javaslattétel az árleszállításra, • Problémás termékek előre jelzése, • Aktuális árfolyamértékek használata, • Cikk