Adatlap


Esettanulmány címe:
Mi is az értelme az INTEGRÁLT megoldásnak?
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A cég: Pest megyei, jelenleg 16 főt foglalkoztató, 700 millió Ft árbevételű, hőtechnikai vállalat, mely a német központú és német tulajdonú világcég hazai kizárólagos forgalmazója. Alapítás dátuma: 1990. Tevékenység: Kereskedelem, tervezés, kivitelezés, szerviz. Fűtési rendszerek, tüzelőberendezések, hőszivattyúk és szolárkollektorok, melyek az üzem közbeni takarékosságukkal, hosszú élettartamukkal és megbízhatóságukkal tűnnek ki a piac hasonló szereplői közül. Működés: A szervezet: ügyvezető, irodavezető, kereskedelmi asszisztens, logisztikus, főkönyvelő, ajánlat készítő, értékesítés (5fő), kereskedelem (5fő). Beruházókkal, tervezőkkel, kivitelezőkkel együttműködnek, az értékesítés közvetlen, a telepítéseket részben saját, részben alvállalkozó partnerekkel oldják meg, viszont a szerviz hálózat működése országos lefedettséggel, szervizpartnerek bevonásával történik, akiknek folyamatos képzését a cég maga végzi, ellenőrzi.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A múlt: Munkakapcsolatunk 2003-ban indult. Akkor a cég jelentős növekedés előtt állt. Szerencsénkre a német precizitás és az ügyvezető igényessége és a csapat kreativitása, együttműködése már akkor is meghatározó tényezők voltak. Az informatikai fejlesztés kiinduló problémái, az igények teljesen szokványosnak mondhatók: - sziget programok (külön könyvelés, külön számlázó és készletkezelő program) - sok-sok Excel tábla, persze eltérő adatokkal, hibákkal... - a menedzsment és a tulajdonosok információ igénye - a távoli elérés igénye (pl. a kereskedők lássák az ügyfeleik múltját, pénzügyi adatait, stb.) - a forgalmazott és szervizelt berendezések teljes élettörtének követése - a teljes kereskedelmi, logisztikai és szerviz folyamat rendszerbe integrálása - erős és hatékony kontrolling rendszer kiépítése
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A VfpCapital ERP rendszer teljesen beépült a mindennapokba, a munkafolyamatokat a szoftverhez, a szoftvert pedig az üzleti folyamatok legjobb kiszolgálásának érdekében a céghez igazítottuk. A főbb folyamatok címszavakban: - Üzleti tervezés, terv-tény összevetés, időszakok összehasonlítása, jelentések. - Ajánlatkérés, beszállítói ajánlatok (hazai alkatrészekre), árajánlatok kiadása forintban, devizában. - Ajánlatok értékelése, kontrollja, statisztikák. - Vevői megrendelések, rövid és részletes visszaigazolás, díjbekérő, előleg számla. - Szállítói megrendelések automatikusan, heti ütemezés, EKÁER előkészítés. - Megrendelések kontrollja, beérkezések, teljesítések figyelése naprakészen. - Bevételezés, gyári szám és eredetkezelés, több raktár, polchelyes nyilvántartás, cimkék, vonalkód. - Teljesítés igazolás, szállítólevél, számlázás. Több nyelvű dokumentumok. - Pénzügyi folyamatok: bank, pénztár, utalások, folyószámla, levelezések, likviditás figyelés, stb. - Áfa analitika, ÁNYK automatikus beforgatása, mérleg, eredménykimutatás, termékdíj, stb. - Tárgyi eszköz nyilvántartás, ÉCS tervezés évekre előre. - Karbantartás tervezés, szerviz feladatok napi ütemezése. - Szerviz bejelentések kezelése, a partner pénzügyi adatainak visszacsatolása a teljes folyamatban. - Szerviz munkalapok feldolgozása, automatikus számlázás. - Profit center, projekt, rendelés, munkalap szintű A fejlesztés több lépcsőben valósult meg és ma is vannak közös megvalósítandó céljaink. Köszönettel tartozunk, amiért a cég bizalmat szavazott nekünk akkor is, amikor a szoftvert gyökerestül kicseréltük náluk egy teljesen új, legkorszerűbb megoldásunkra. Az integrált rendszer lényege ennél a példánál teljesen nyomon követhető, a munkafolyamat egyes lépései kontrollként tudnak működni az előző lépés tekintetében. Pl: a kiadott ajánlatok hatékonysága mérhető a rendelésekhez, a nyitott munkalapok száma az összes bejelentéshez, a beszerzések a szállítói rendelésekhez...