Adatlap


Esettanulmány címe:
Új gyógyszertári software bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
humán-egészségügyi, szociális ellátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
dr. Mézmer Katalin a gyógyszerész szakmában 16 éves tapasztalatai után tulajdonosi pozícióba kerülhetett 2019. október 1-vel. A jelenlegi munkahelyéhez közel volt lehetősége megvásárolni egy gyógyszertárat. Ez a gyógyszertár a városi kórházzal szemben helyezkedik el, ami 20 éves múltra tekint vissza. Az építtető tulajdonos eladta a vállalkozását és az új tulajdonos 2 évig működtette csak, nem túl eredményesen. Fejlesztés az elmúlt időszakban egyáltalán nem történt, sokkal inkább a lehetőségek kiaknázása és ez a gyógyszertár valamennyi területén megmutatkozik. Így az új kihívás mellett elsősorban tűzoltás szerűen arra kell figyelmet fordítani, hogy életképes maradjon ez a vállalkozás. Elsődleges szempont a mai elvárásoknak megfelelően működő informatikai rendszer bevezetése, hiszen a napi munka alapja erre épül. Versenyben maradni nem könnyű feladat, mert ez egy 18 000 fős város, önmagában a frekventált elhelyezkedés nem hozza meg a várt eredményeket, jól bizonyítja ezt az elmúlt 2 év
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az elavult informatikai rendszer cseréje nélkülözhetetlenné vált. Az új software kibővíti a lehetőségeket a napi munkához. Hiszen nemcsak minőségi munkára van igény ebben a felgyorsult világban az idő is fontos paraméter. Az új software átláthatóbbá teszi a folyamatokat, gyorsítja a betegek kiszolgálását, emellett a gyógyszertár készletkezelése, a beszállítások nagyon jól nyomon követhetők, a jogi elvárások tekintetében naprakész márpedig az egészségügy jelen helyzete ezt kifejezetten megkívánja, hiszen a COVID-19 idején is egyre inkább bebizonyosodott, hogy napról napra új kihívásokhoz kellett alkalmazkodni. Az e-recept bevezetése idő előtt vált ilyen élessé a vírus miatt, s ebben a helyzetben a betegek nem az orvosnál jelentkeztek, hanem a gyógyszertárban az EEESZ- portálról digitálisan fértek hozzá a receptjeikhez végül a gyógyszereikhez, s ehhez nagyon nagy segítséget nyújtott mind a munkatársaknak mind a betegeknek, hogy az új rendszerrel ezt professzionálisan tudjuk kivitelezni, ez elengedhetetlen. Jelen esetben kiemelném az is, hogy a vásárlói összetétel nagyon megváltozott, a hozzátartozók váltják ki az idősebb, beteg családtagjaik gyógyszereit, amiben nagy segítségünkre szolgál ennek a rendszernek egy olyan software szolgáltatása amely lehetőséget biztosít arra, hogy egy másodlagos monitor segítségével láthassa, felismerhesse a felírt gyógyszer dobozát és annak beltartalmát. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy megfelelő figyelmet és időt kapjanak a betegeink, ugyanakkor a háttérfolyamatokat is kontrollálni kell. Az új rendszer lehetővé teszi, hogy időt takarítsunk meg a gazdasági oldalon amit az amúgy is kérdésekkel teli betegekre fordíthatunk. A Zebra TC-20 adatgyűjtő segítségével, egy expediáló munkatárs idejét szabadíthatjuk fel, illetve csoportosíthatjuk át. A készletgazdálkodás pontosságára, gyorsaságára hozzáférhető egy modul a programban aminek külön díj felszámításával vehető igénybe, A KO modul egy speciális eszköz ehhez.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A gyógyszertári informatikai rendszerek közül az LX-Line Kft. bizonyult a szakmai tapasztalatok alapján a legmegbízhatóbb és legszéleskörűbben felhasználható szolgáltatásnak. Olyan innovatív programfejlesztésekkel követik le a a piaci változásokat hogy a gyógyszertárakban felmerülő valamennyi igényre a mai kor színvonalának megfelelő informatikai megoldást nyújtanak. Legfontosabb termékük az Elixír Pro gyógyszertári programrendszer, mely 2003-ban jelent meg s azóta egyre nagyobb elismerést szerez a felhasználók körében. A fentebb említett Készlet Optimalizáló modul a készlet határok szerinti rendelés egy tovább fejlesztett verziója. Intuitív rendelési készletszint számító algoritmus segítségével jelentősen csökkenthető a patikai gyógyszerkészlet, növelhető a készlet forgási sebessége, valamint ezzel egy időben csökkenthető azon esetek száma, amikor nem tudjuk kielégíteni a vásárlói igényeket készlethiány miatt. A rendelési folyamat részben vagy akár teljesen is automatizálható, így jelentős munkát lehet megtakarítani a rendelések küldésével. A Zebra TC-20 adatgyűjtő egy készülék több smart funkcióval. Kompakt készülék beépített scannerrel, nagy méretű érintőképernyős felülelettel, 2D datamátrix kód olvasóval Masszív kézi kivitel, gyors és megbízható segítség bevételezéshez, készletellenőrzéshez, vonakód karbantartáshoz, s nem utolsó sorban leltározáshoz. Működik rajta több LX-Line alkalmazás is.