Adatlap


Esettanulmány címe:
Esettanulmány
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
közigazgatás, védelem; kötelező társadalombiztosítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk Budapest egyik kerületének polgármesteri hivatala. Szerettek volna egy egységes, könnyen hozzáférhető és interaktív bejelentési felületet biztosítani a kerület polgárai számára.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A hivatalba a lakossági bejelentések korábban számos csatornán keresztül érkeztek. A bejelentési folyamat lassú volt, a bejelentők sokszor nem kaptak megfelelő visszacsatolást, nem létezett egységes tájékoztató felület a megoldott problémákról. A munkavégzés folyamatát számos technikai művelet lassította, melyek hatékonyan automatizálhatóak lettek volna, ezzel több időt hagyva az ügyintézőknek a tényleges probléma megoldásra.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A projektben technológiai partnerként vettünk részt, az ügyfél által kidolgozott hatékony belső folyamatok szoftveres támogatásának megszervezésében. A projekt részeként elkészült egy web alapú adminisztrációs felület az ügyintézők számára, valamit natív mobil applikációk Android és iOS platformokra a végfelhasználóknak. Az adminisztrátori webalkalmazást teljes mértékben az ügyfél belső folyamataira szabtuk. A hatékonyságot a gyakran ismétlődő technikai műveletek automatizálásával és olyan támogató funkciókkal növeltük, mint a duplikált bejelentések automatikus észlelése. Az ügyintézők és a végfelhasználók között két irányú kommunikációt valósítottunk meg, az alkalmazáson keresztül a bejelentő folyamatosan tájékozódhatott bejelentésének aktuális státuszáról, szükség esetén további információt közölhetett. A mobil kliensek úgy lettek megtervezve, hogy a lakosok a lehető legkényelmesebben tudjanak pontos hely adattal és képekkel alátámasztott bejelentést tenni, akár névtelenül is. A rendszer bevezetése után jelentősen csökkent az egyéb csatornákon történő bejelentések száma. A problémák gyorsabban megoldásra kerültek, a bejelentők elégedettségét pedig növelte a valós idejű tájékoztatás és az interaktív kommunikáció lehetősége.