Adatlap


Esettanulmány címe:
d.Five Apartments
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A d.Five egy olyan budapesti fiatalokból álló csapat, akik több, mint 80 felújított és bútorozott lakást kezelnek a belvárosban - főleg az 5. kerületben. Ingatlanszolgáltatási portfóliójuk teljes mértékben lefedi az alábbi területeket: rövid távú szálláshelykiadás, havi és féléves lakáskiadás, hosszú távú lakáskiadás, ingatlanbefektetések és értékesítések, ingatlankezelés, felújítások és lakberendezés, belsőépítészet és tervezés, tisztítás és karbantartás.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az alapproblémát az jelenti, hogy a hagyományos, nyomdai vendégtájékoztatók, bejelentkezési adatlapok, szolgáltatást ajánló brossúrák, házirendek és egyéb kiadványok (pl. bejutás a lakásba, készülékek használata, extra szolgáltatások rendelése) nem elég hatékonyak a vendégek felé való kommunikációban. Rendszeresen felmerülő probléma, hogy vendégek a szálláshelyeken elhelyezett nyomtatványok (pl. házirend, vagy az opcionális szolgáltatásokat bemutató tájékoztatók) ellenére is ugyanazokkal a tipikus kérdésekkel fordulnak a személyzethez. A recepciósok ill. egyéb alkalmazottak idejének nagy részét ezen feladatok megoldása tölti ki, amit automatizálni is lehetne. A másik probléma, hogy a szálláshely által kínált extra szolgáltatások ajánlatai nem ütik át eléggé a vendégek ingerküszöbét, vagy sok esetben el sem jutnak hozzájuk. Mivel az extra kényelmi szolgáltatások (reggeli, extra takarítás, Hop on Hop off jegyek, transzfer, mosoda stb.) jelentős többletbevételt képesek generálni a szállásszolgáltatóknak ezért ezek hatékony kommunikációja kiemelt fontosságú.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A papír alapú információk tartalmai felkerültek a Screbo felületre, így ezáltal az apartmanok nem csak környezetkímélőbbé váltak, hanem a technológiai fejlődés igényét is kielégítik. A dokumentumokon kívül felkerültek Budapestről szóló információk és olyan partnerek ajánlatai is, mint a Hop on Hop off, vagy akár konkrét éttermekről szóló ajánlások is. Így hatékonyabbá vált az extra szolgáltatások eladása. A vendégélmény növelése sikeres volt, így versenyelőnyt ért el a cég.