Adatlap


Esettanulmány címe:
Online webshop - Testszobrász
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Testszobrász Kft. 2009-ben alakult cég, mely a szépségipari ágazatban egyrészt szolgáltatóként, másfelől pedig szépségápolási kozmetikumok értékesítőjeként van jelen. A Kft. egy szolárium-és szépségápoló szalont üzemeltet Budapesten, és itt kezdtek el az egyes szolgáltatásokhoz kapcsolódóan termékeket árusítani, amelyek köre egyre bővült.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ezek a termékek nagyon speciálisak és egy átlag vásárló számára nehezen- vagy egyáltalán nem voltak beszerezhetők, illetve egyre nőtt a mennyiségi igény is rájuk. Mivel ez a termékcsoport speciális érdeklődési- illetve ügyfélkört feltételez, így egyértelmű volt, hogy a fizikai bolt létesítése számukra nem lenne optimális; mivel nagyságrendekkel nagyobb anyagi befektetést igényel, illetve az adminisztratív terheket is nagy mértékben növeli egy ilyen üzlet fenntartása. Emellett, mivel a termékek nehezen beszerezhetőek voltak, megjelent az az igény is, hogy a fővárosi üzletből vidékre postázzanak bizonyos kozmetikumokat. Ezért döntöttek úgy, hogy termékeiket on-line módon próbálják meg értékesíteni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az online webshop megnyitásával nem csak energia-és pénztakarékos módon adhatják el a kozmetikumokat, de mellette a lokális vásárlók halmazánál sokkal nagyobb, országos ügyfélkört, illetve viszonteladói hálózatot építhetnek ki maguknak. A superwebáruház felülete, funkciói, mivel teljesen személyre szabhatóak, lehetővé tette számukra, hogy az arculatukhoz illeszkedő online boltot nyissanak, a számukra legmegfelelőbb fizetési és szállítási lehetőségekkel, átlátható admin felülettel, amelyet a beosztott is könnyen tud kezelni és így képes megbízhatóan, határidőre teljesíteni a rendeléseket. Forgalmuk és ismertségük egyértelműen és határozottan növekedik amióta elindult az online kereskedésük, és az egész ország területén lehetőségük van a GYORS értékesítésre anélkül, hogy bármilyen típusú offline marketingre kellene költeniük. Emellett lehetőségük van az árukészletük tervezésére; a tapasztaltak alapján előre tudnak tervezni bizonyos időszakokra, illetve látják, hogy melyek azok a termékek, amelyek a legnépszerűbbek lehetnek egy adott célcsoportnál, így üzleti folyamataik is sokkal tervezhetőbbek és stabilabbak.