Adatlap


Esettanulmány címe:
Esettanulmány
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A 100%-ban magyar tulajdonú Gloster Telekom, több mint 12 éve a hazai nagy- és középvállalatok egyik meghatározó vállalati kollaborációs rendszereinek és eszközeinek szállítója. A társaság számára elsődleges fontosságú, hogy az általa szállított megoldások a lehető legmagasabb szintű minőséget és vezető technológiát biztosítsák ügyfeleik számára. Több éves szakmai tapasztalat alapján elsősorban a világ vezető technológiai gyártója, a Cisco termékeit forgalmazzák, természetesen termék palettájukon más gyártók megoldásai is megtalálhatóak, folyamatosan fejlesztik gyártói partnereinkkel való együttműködést.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A szóban forgó ügyfél elsősorban üzleti végfelhasználó cégeknek, komplex számítógépes hálózati eszközöket és rendszereket értékesítő társaság, amelyhez folyamatosan tekintélyes számú rövid határidejű megkeresés, ajánlatkérés érkezik, és a cég az ajánlattételi folyamatot kívánta felgyorsítani, hatékonyabbá tenni. Ezen túlmenően az ajánlatok összeállítását nehezítő tényezők a sok termék, különböző árazások, konzisztens ajánlati csomagok szabályai. Az ajánlatok jellemzően több verziót követően kerülnek elfogadásra, majd a kapcsolódó szerződés, szállítás, teljesítés, számlázás, mind az ajánlatból származó tartalommal és feltételrendszerrel történik. A társaság olyan informatikai megoldást keresett, amely lehetővé teszi egy-két felhasználó által akár heti 30-40 komplex ajánlat összeállítását, kezelését, és rugalmasan felskálázható a felhasználószámok tekintetében.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megoldáshoz HELM Standard Edition ügyviteli rendszert vezettünk be, amely közvetlen beszállítói adatcsere interfészt valósít meg az szállítói ajánlatok befogadására, megrendelések kezelésére. A megoldás jellemzője, hogy a beérkező ajánlatok vonatkozásában is lehetővé teszi a verziózást, majd egy vagy több beszállítói ajánlat alapján automatikusan elkészíthetők a vevői ajánlatok, amelyek a beszerzés oldali ajánlatokból előre definiált margók és szabályok szerint jönnek létre, jogosultság függően egyénileg testre szabható módon. A kimenő ajánlatok konkrét dokumentumba foglalását több tucat cég-specifikus sablon támogatja, amely az ajánlat tartalmától és feltételeitől, ügyfél igénytől függően más-más elemekre fekteti a hangsúlyt. A kimenő ajánlatok ugyancsak több verziót élhetnek meg végleges elvetésük vagy megrendelésük előtt. A megrendelés alapján történik a szerződéskötés, szállítás/teljesítés, számlázás, és ennek folyományaképpen adott esetben behajtás. A rendszer zárt értékesítési folyamatot menedzsel, amelyben egy-egy kereskedelmi tranzakció pontos állapota bármikor megállapítható: - ajánlattétel, - megrendelése / szerződéskötés, - szállítás, - számlázás, - pénzügyi realizálás. Ezzel összhangban kumulált kimutatások formájában is követhető, hogy melyik szakasz vonatkozásában mekkora volumenről van szó. Az elektronikus adatcsere felület lehetővé teszi ajánlatok, megrendelések, szállítólevelek és számlák adatainak fogadását, valamin küldését külső rendszer felé. Az ügyfélkör egy részének számlázása elektronikus számlázással történik, külső elektronikus számlakibocsátó szolgáltató igénybevételével. A megoldás bevezetésével az értékesítési folyamatok hatékonyabbá váltak, és az ügyfél tovább fokozta eredményességét, így még sikeresebben teljesít.