Adatlap


Esettanulmány címe:
Termelést segítő szoftverfejlesztés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Külföldi anyacéggel rendelkező nyugat-magyarországi vállalkozás. Speciális műszaki eszközök gyártásával és szervizelésével foglalkozik. A magyarországi leányvállalat kizárólag szerviz tevékenységet folytat, közel 50 fővel.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A rövid határidők és a nagy mennyiségű eszközök szervizelését szerették volna hatékonyabbá tenni. Kompatibilitási okokból a meglévő rendszer adatbázisa lett a továbbiakban használva, minimális módosításokkal. A korábbi rendszer offline adatokat is használt az adatgyűjtőn, ezek szinkronizálása, illetve az adatgyűjtőkön használt szoftver frissítése körülményes volt, sokszor hibát okozott. Ez a webes felület folyamatos online kapcsolatával ez a probléma kiküszöbölésre került. A rendszerhez minimális reporting tartozott, nem szolgáltatott minden szükséges információt a folyamatokról. Külön Reporting modullal ez megoldásra került. További reportok könnyedén illeszthetők a rendszerhez. Az adminisztrátorok számára a korábbi rendszer nem adott minden esetben felületet a szükséges módosítások elvégzésére. Sok esetben közvetlenül az adatbázisban kellett az adatokat változtatni. Az új admin felületen ezen igények már megvalósításra kerültek, így nincs szükség az adatbásban való közvetlen adatmódosításra. A meglévő adatgyűjtők kis képernyővel, alacsony felbontással rendelkeztek, így a javítás adatok láthatósága és a kezelhetőség nehézkes volt. Az új adatgyűjtők nagyobb képernyője és HD felbontása ezt a problémát is megoldotta.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A folyamatok támogatására született alkalmazás a teljes szerviz életciklust lefedi. Az alkalmazott megoldás egy webes, mobil eszközre optimalizált felület segítségével biztosítja a funkciók elérését. A felület elkészítésekor a mai népszerű JavaScript könyvtárak kerültek felhasználásra. Üzleti előnyök: • Gyorsabb és megbízhatóbb szerviz adat elérés a technikusok számára. • A korábbi rendszernél több információ érhető el a technikus számára a javított eszközről. • Nincsenek offline adatok az adatgyűjtőkön, minden a szerveren kerül tárolásra. • Az adminisztrátorok számára több lehetőség a folyamatokba való beavatkozásra (státusz váltás, adatok javítása, történet). • Több reporting lehetőség a folyamatok eredményességének kimutatására