QSS Partner Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

QSS Partner Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos

Cégbemutató

A QSS Partner Kft 2008 óta van jelen a magyar BI piacon. Tevékenységünk alapját üzletviteli tanácsadás, ezen belül a világon élenjáró Qlik Sense és a QlikView business discovery megoldásokkal ágazat- és funkcionális terület-specifikus egyedi alkalmazások fejlesztése képezi.

A Qlik Analytics Platform legfőbb jellemzői:
• testreszabott vizuális applikációk
• dashboardon végezhető interaktív elemzések
• in-memory eljárással és speciális adat tömörítési technológiával százmilliós nagyságrendű adatrekordok pillanatok alatt történő elemezhetősége
• szabadalmaztatott asszociatív és prediktív technológia
• smart data load technológia
• GeoQlik térkép kezelésére szolgáló bővítmény
• BINetwork riportkészítési megoldások
• Corporate Planner tervező-elemző szoftverek
Tanácsadási tevékenységünk kiterjed az SAP ECC, BW és HANA területekre is, melyeken közel 20 éves tapasztalattal rendelkezünk
Közel félszáz elégedett ügyfelünk van – köztük a MOL, Univer, Dreher, Videoton, Richter Gedeon, AKH, C

Esettanulmány

Az 1995-ben alapított családi tulajdonú Abroncs Kereskedőház Kft a magyar gumiabroncs szektor meghatározó vállalkozása pár tucat alkalmazottal és 6 mrdFt éves árevétellel indult. Ma közel 300 főnek ad munkát, árbevétele közelíti a 25 mrdFt-ot. 6 saját tulajdonú kiskereskedelmi telephelyet, 4 bevásárlóközponti abroncsszervizt és két logisztikai raktárbázist üzemeltet, szezonális forgalma eléri a félmillió darab abroncsot. Telephelyeik független autószervizként is működnek. Leányvállalatai vannak Romániában, Csehországban, Szlovéniában. Komárom-Esztergom Megyében felépítette Közép-Európa legnagyobb logisztikai központját, melynek teljes kapacitása meghaladja a félmillió darabot.
Gumiabroncsok mellett, légrugók, valamint a BP, a Castrol és az Aral prémium minőségű kenőanyagainak forgalmazásával is foglalkozik.
A 10 budapesti szerviz mellett országszerte 85 partnere van, forgalmazott termékei a www.gumi.hu címen elérhető webáruházában is kényelmesen és biztonságosan megvásárolhatóak.
A QlikView üzleti intelligencia megoldást az Abroncs Kereskedőháznál 2009-ben vezették be. Az akkor alkalmazott ERP egyik előnye, a folyamatos testreszabhatóság ellenére is nehézkesen, időigényesen végrehajtható elemzésekre adott csak lehetőséget, a vezetés információigényének kielégítése körülményes volt. Valószínűsítették, hogy készlet- és költséggazdálkodásukban, vevőik és szállítóik kezelésében, a logisztikai feladatok ellátásában jelentős tartalékaik vannak, csak épp csekély mértékben tuják azokat kihasználni.
Alapvetően ezek a problémák voltak azok, amiket egy rugalmas üzleti intelligencia eszközzel meg akartak oldani. Az is a BI mellett szólt, hogy ERP-jük nem, illetve csak nagyon bonyolultan biztosított nagyobb időszakokon, esetleg több éven átívelő adatelemzésekre lehetőséget. Ráadásul az ilyen elemzések elkészítése az adatgyűjtéstől az értékelésig rendkívül hosszadalmas.
A kereskedelmi modul alkalmazásával indítottak.
Az optimális működés biztosítására bizonyos szervezeti módosításokat is végrehajtottak – ezt a szervezetátalakító döntésüket ma már a QlikView első pozitív hatásaként értékelik. Az üzletági bontás racionalizálásával egyidejűleg kialakították a folyamatok, költségek ezen alkalmazással való, adatvezérelt vizsgálatának módszereit. Az ügyvezető munkanapjai addig is az adatok átnézésével, értékelésével kezdődtek, ám korábban ez a tevékenység egy órányi munkaidőt igényelt naponta, a QlikView bevezetését követően viszont mindössze napi 10 percet. A modul bevezetésére és alkalmazásba vételére rövid pár hét alatt került sor. A különböző elemzések elvégzéséhez szükséges alkalmazások elkészítése egy-két hetet igényel, és a rendszer önkiszolgáló képességének köszönhetően egy-egy újabb riport mindössze egy-két órát igényel. Ugyanakkor az önkiszolgáló felhasználók esetében minimálisra szorult vissza az IT igénybevétele – a kulcsfelhasználók saját app-jaikat is, a felhasználók többsége pedig saját riportjaikat készítik.
Az Abroncs Kereskedőháznál bevezetett QlikView alkalmazás az értékesítési csatornák monitorozását, elemzését és teljesítményük fokozását hivatott biztosítani.
A rövid, pár hetes implementációs időszak után azonnal alkalmazásba tudták venni a QlikView-t, el lehetett kezdeni az applikációk készítését. Pillanatok alatt átláthatóvá, megérthetővé vált maga a rendszer, annak működése, és az általa kezelt hatalmas adatmennyiség összefüggései is. A QlikView vizualizációs képessége azonnal a megfelelő grafikonokba rendezi az adatokat, a vezérlőpultokon pedig piros tartományba kúszó mutatók jelzik, ahol beavatkozás szükségességét észleli – egyes termékek készlete a biztonságos kiszolgálást veszélyeztető szint közelébe került, vagy valamely költségfajta a szükséges mértéket meghaladja.
Az ERP-ből a QlikView-ba napi gyakorisággal átemelt adatok biztosítják a döntések adatszintű aktualitását – mindenkor valós, megbízható és a legfrissebb adatokra alapozva tudnak gyors elemzéseket végezni, helyes döntéseket hozni. És nemcsak a felsővezetés szintjén, hanem az egész szervezet különböző funkcionális területein döntési helyzteben lévő munkatársak szintjén is.
Ellentétben egy statikus ERP rendszerrel, a QlikView üzleti intelligencia megoldás hatalmas mennyiségű adat gyors, rugalmas és célirányos kezelését, és dinamikus elemzését teszi lehetővé.
Az AKH a BI bevezetésétől kezdve hatalmas fejlődésen, növekedésen ment át. Eredményes működését bizonyítja, hogy ma már üzleti befektetőt is a tulajdonosai közt tudhat az egykori családi vállalkozás. Ez a fejlődés természetesen nem kizárólag az üzleti intelligencia rendszer alkalmazásának tulajdonítható, de a működés minden területén kimutatható és akár számszerűsíthető is a QlikView profitnövelő hatása. A korábbi 15 helyett ma már 30 márka gumiabroncsait értékesíti, kiegészítő termékekkel bővült a portóliója, de ami a legfontosabb, hogy BI bevezetés előtt piaci szegmensének második szereplője volt, 5 éve pedig már folyamatosan piacvezető.