Delta Services Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Delta Services Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos

Cégbemutató

A cégcsoport története 1987-ben kezdődött. Ez a kis vállalat közel 30 éves fejlődés után mára Magyarország legnagyobb magyar tulajdonú rendszerintegrátor cégévé vált. A Delta egyedülállóan széleskörű informatikai szolgáltatásokat nyújt Ügyfeleinek mint például:
• komplex irodatechnikai szolgáltatás portfolió
• hardver- és szoftverértékesítés
• informatikai tanácsadás

A Delta mindent megtesz annak érdekében, hogy a kompromisszumok nélküli minőség, szaktudás és a legújabb technológiai fejlesztéseket tartalmazó korszerű eszközpark jellemezze. Szakembereink is folyamatosan képzéseken vesznek részt. Bár a Delta-csoport budapesti székhellyel rendelkezik, fontosnak tartjuk, hogy Ügyfeleinkhez minél közelebb legyünk: szolgáltatási és szervízhálózatunk az ország valamennyi régiójában elérhető.

A Delta csoport ma Magyarország egyik vezető informatikai cége: 200 szakképzett munkavállaló, több ezer ügyfélszerződés, és 20 milliárd forintot meghaladó éves árbevétel jellemzi.

Esettanulmány

A projektet a Budapest Főváros Kormányhivataloknál hajtottuk végre.
A kormány a hatékony, megbízható, polgár-barát és szolgáltató közigazgatás megteremtése érdekében 2010 tavaszán hozzálátott a magyar állam újjászervezéséhez.
A kormányhivatal közreműködik egyes szervezési feladatok ellátásban, mint pl.: katasztrófák elleni védekezés, illetve a közigazgatási képzések és továbbképzések területén vizsgáztatási és vizsgaszervezési tevékenységet végez. Gondoskodik a területi koordináció fórumának, a fővárosi és megyei államigazgatási kollégiumnak, létrehozásáról, működéséről, valamint közreműködik a közigazgatás korszerűsítésével, és az elektronikus közigazgatás kialakításával kapcsolatos feladatok összehangolásában és szervezésében.
A kiszolgálók – szerverek – minden vállalkozás életében kiemelt fontosságú erőforrások. Elég, ha a levelezés, file tárolás, folyamatvezérlés, vállalatirányítási, gyártásirányítási rendszerek fontosságára gondolunk. Az érintett szolgáltatások kiesése, leállása komoly akadályokat gördít a vállalkozások működésének folyamatossága elé. A legtöbb munkavállaló ezen rendszerek nélkül képtelen ellátni a munkáját, képtelen az ügyfelek kiszolgálására, határidős munkák elvégzésére. Az elmaradt munkákra – vállalkozói oldalról nézve – feleslegesen kifizetett munkabér költségein túl az elmaradt haszon, kötbérfizetési kötelezettség, goodwill és egyéb költségei horribilis kockázatot vetítenek fel minden egyes rendszer leállása esetén. Vállalkozásaink működőképessége és jól teljesítésének képessége oly mértékben támaszkodik az informatika folyamatos működésére, hogy nem hagyhatjuk figyelmen kívül a leállás kockázatait. Az ilyen típusú leállások kockázatának minimalizálásához a magas rendelkezésre állású kiszolgálás a válasz, melynek legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb módja a virtualizáció bevezetése.
Ezt úgy érhetjük el, hogy kettő vagy annál több fizikai szervert, a vállalatunknak szükséges számítási és memóriakapacitással felruházva kötünk össze egy központi tároló egységgel. A központi tároló egységünk lesz az az eszköz, ahol egyrészt a vállalati adatokat, másrészt a virtuális kiszolgálókat tároljuk. A kiszolgálók továbbra is változatlanul működnek, de a legalsó, hardver erőforrásokat kezelő virtualizációs réteg (un. hypervisor) az erőforrásokat virtuálisan apró részekre osztja, így egy hardveren több virtuális szerver képes működni egy időben. A hagyományos, operációs rendszerek használata ezen kívül nem módosul. Bármely kiszolgáló meghibásodása esetén annak feladatát a másik – vagy egy másik – kiszolgáló veszi át, a rendszer lehetőségei, paraméterezése szerint, akár automatikusan is.
A tárolóegység minden komponensében (kontrollerek, tápegységek, hűtés) redundáns felépítésű. Kimondottan nagy rendelkezésre állás alakítható ki a tárolók duplázásával, akár fizikailag elkülönített helyeken is. A szervereken futó hypervisor rétegen virtuálisan futnak a vállalat kiszolgálói. A rendszert vezérlő központi monitoring szoftver figyeli, hogy az alkalmazások futnak-e és ha nem akkor egy szabad kiszolgálón elindítják azt.

Előnyök:
1. Konszolidáció: Közös platformra tudjuk helyezni régi, heterogén gépparkunkat, jelentősen csökkentve az annak az adminisztrációjával, a korából és a támogatottság hiányából származó kockázatot. A konszolidációnak további eredménye a radikális energiafelhasználás (áramellátás és hűtés oldalon is) csökkenés.
2. Automatizálás: Rengeteg felügyeleti, hibajavítási, tesztelési funkciót tudunk programok kezébe adni, nem függünk a munkavállalók munkájának a minőségétől, határidejétől, vagy egyáltalán attól, hogy a feladatot képesek vagyunk-e munkaerővel lefedni. Remek példa erre például az, hogy a hardverek karbantartása, javítása ideje alatt is futnak az alkalmazásaink.