ENIAC Computing Rendszertervező és Tanácsadó Kft.

ENIAC Computing Rendszertervező és Tanácsadó Kft.

Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos
Cegbemutató
Az ENIAC a vállalatok napi folyamatainak támogatására és a mindennapi üzletmenet automatizálására, ütemezésére kínál felhőalapú üzleti szoftvert. Cégünk több mint 20 éve van jelen a magyar piacon és fejleszt integrált vállalatirányítási rendszereket. 2006-ban elsők között vezettük be Cloud szolgáltatásunkat, hogy megbízható IT hátteret tudjunk biztosítani felhasználóink részére a gyors és kötetlen szoftvereléréshez. Korszerű vállalatirányítási megoldásaink egy átfogó rendszerbe integrálják a cégek valamennyi backoffice tevékenységét a dokumentummenedzsmenttől kezdve az ajánlatok, szerződések kezelésén és azok elektronikus jóváhagyásán át a számviteli és kontrolling feladatokig, CRM-funkciókig. Szoftvereinket vállalatra és iparágra szabottan vezetjük be a vállalatok hatékonyságának maximalizálása érdekében. Szakértői csapatunk és tanácsadói partnereink célja, hogy rendszereinkkel valós gazdasági előnyöket tudjunk nyújtani és ezek rövid idő alatt értékké váljanak ügyfeleink számára.
Esettanulmány
Az esettanulmányban említésre kerülő vállalkozás az építőipar ágazatában tevékenykedik és egyedi tervezésű előregyártott vasbeton szerkezetek kivitelezésével foglalkozik, mellyel 2015-ben 2,5 Mrd forintos árbevételre tett szert. Közel 20 éves fennállásuk során főtevékenységük tovább bővült betonacél megmunkálással, valamint transzportbeton értékesítéssel. A vidéki megyeszékhelyen működő cég egy kis létszámú irodát tart fent a 3-4 alkalmazottból álló adminisztratív munkaerő részére. A fizikai munkaerő létszáma ezt jóval meghaladja, mellyel a cég által foglalkoztatottak összlétszáma 109 fő.
Beton elemeiket a jogszabályokban meghatározottaknak megfelelően CE minőségi jellel, illetve ÉME engedéllyel hozzák forgalomba, és valamennyi tevékenységüket az ÉMI-TÜV SÜD Kft. által tanúsított MSZ EN ISO 9001:2009 minőségirányítási rendszer szerint végzik. Említésre méltó továbbá, hogy a vállalkozás ügyvezetői 2011-ben, majd 2013-ban is kitüntetésben részesültek eredményes szakmai tevékenységükért.
A vállalkozás alapító tagja és akkori ügyvezetője idős korára a cég értékesítése mellett döntött. A vállalkozás akkor szinte rendszer nélkül, úgynevezett szigetrendszerekkel működött. Ez azt jelenti, hogy a különböző vállalati egységek egymástól függetlenül működtek, ugyanazokat az adatokat külön-külön kellett bevinni az egyes rendszerekbe, mindezek következményeként pedig a folyamatokat nehezen lehetett végigkövetni és a kontrolling hiánya miatt megalapozott vezetői döntéseket hozni. Ezáltal a cég működtetése és a belső folyamatok koordinálása jelentős plusz terhet rótt az ügyvezetőre. Az ENIAC integrált vállalatirányítási rendszere ezen problémák megoldására, a vállalat átláthatóságának megteremtésére és ezáltal az értékesítés előségítésére lett bevezetve.
A szoftver egyetlen átfogó, könnyen kezelhető rendszerbe integrálta a cég valamennyi backoffice tevékenységét, többek között a dokumentummenedzsmentet, a pénzügyi és könyvelési feladatokat, a projekt- és szerződéskezelést, valamint a kontrollingot. A szoftver iparágra szabottan került bevezetésre, így a cég az építőipari iparági szoftverünk specialitásait is ki tudta használni a hatékonyabb működés érdekében. Kitisztult a pénzügyi és teljesítésvisszatartási garanciák kezelése és kontroll alá kerültek a teljesítés igazolások, melyek ellenőrzése és feldolgozása a rendszerben azonnal elvégezhetővé vált, amint a helyszínről beérkeztek a napi teljesítési adatok. A vállalati folyamatok felmérése során cégre szabottan modelleztük és felvázoltuk a működési folyamatokat, az adatáramlásokat a rögzítéstől a kimutatásig, a jóváhagyási és ellenőrzési folyamatokat és azoknak megfelelően a jogosultságokat. Továbbá személyenként meghatározásra került, hogy melyik alkalmazott hogyan kapcsolódik a folyamatba és mi a munkaköréhez kapcsolódó feladata a szoftverben.
A rendszerrel megoldódott a vállalat napi folyamatainak támogatása és a mindennapi üzletmenet automatizálása, ütemezése. A szoftver bevezetését követően a tulajdonos számára olyannyira átláthatóvá vált a cég és szabályozottak lettek a folyamatok, hogy végül lemondott értékesítési szándékáról és a cég élén maradva továbbvitte a vállalkozást. A rendszerrel kiépített vállalati működésnek köszönhetően a korábbi ügyvezetőt követő kényszerű generációváltás is sikeresen megvalósult, amely során egy fiatal, új generációs vezetés lett kinevezve a cég élére. Az új vezetők számára egy átlátható és szabályozott cég került átadásra, egy olyan szoftverrel, mely megfelel a legújabb modern szemléleteknek, elvárásoknak és nem utolsó sorban növeli a cég értékét.