Solis ortus Energetikai Korlátolt Felelősségű Társaság

Solis ortus Energetikai Korlátolt Felelősségű Társaság

Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád-Csanád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos
Cegbemutató
A Solis ortus az elmúlt években az egyik legjelentősebb technológiai szolgáltatóvá vált a hazai naperőműves piacon. 2018-ban “SUNdroid” névvel vezettük be az energetikai piacon integrált ügyviteli megoldásunkat amely napelemes kiserőművek teljes adminisztratív működtetését segíti elő. 2018 III. negyedévében a Solis ortus informatikai üzemeletetéssel, illetve online monitoring és üzemeltetés-támogatói rendszerével bővítette szolgáltatásai körét, amely költséghatékony és innovatív megoldást nyújt 0,2MW – 50 MW teljesítményű erőműveknek. 2020-ban a felügyeleti rendszermegoldásainkat kiterjesztettük a HMKE és ipari önfogyasztáscsökkentő erőművekre.

2021-ben vállalatunk kibővítette szolgáltatásait azzal, hogy komplex vállalati ügyviteli és monitoring megoldásokat kínál a teljes hazai szolár piac számára, iparágspecifikus megoldásokkal, kifejezetten napelemes kivitelezők számára. CRM, naperőmű monitoring, értékesítés támogatás, ügyfélkövetés, számviteli megoldások.
Temékeink
Esettanulmány
Ügyfél: egy 20MW beépített teljesítményű napelemes kiserőmű amely kötelező átvételi rendszerben szállít villamos energiát a MAVIR/hazai villamosenergiapiac számára.

Az ügyfél telephelyén nem volt adekvát techológiai monitoring megoldás ezért folyamatosak voltak az üzemszünetek és az ebből adódó termeléskiesések amiről az üzemeltető és a tulajdonos gyakran csak késve értesült. Az alkalmanként előforduló közel egy hetes leállások nyolc számjegyű veszteséget okoztak.

A megoldandó feladat ilyenformán az ügyfél komplex ügyviteli és technológiai monitoring rendszerének kialakítása, illetve az informatikai rendszer konszolidálása opcionálisan választható SCADA rendszerintegrációval.
Az ügyfél számára a SUNdroid komplex ügyviteli szoftver licensz beállításával és testreszabásával a probléma megszűnt. A valós idejű, pontos termelési adatok biztosításával és a folyamatos hibadetektálás beállításával az ügyfél üzemeltetője a hiba felmerülésétől számított 5 percen belül értesül a hibákról, a hiba típusáról és pontos helyéről. A mérőóráról leolvasott termelési adatok illetve a valós idejű inverter monitoring adatok beolvasásával elérhetővé vált a napon belüli veszteség-analízis és az ocionális SCADA rendszer helyszíni telepítésével a teljeskörű technológiai felügyelet és távvezérlés is megvalósult. Az üzemállapot-változásokról folyamatos értesítések érkeznek, továbbá automatizált komplex ügyviteli rendszer modulok kerültek beüzemelésre az ügyfélnél.