Inventori Solutions Korlátolt Felelősségű Társaság

Inventori Solutions Korlátolt Felelősségű Társaság

Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos
Cegbemutató
A nyomonkövetési rendszerek auditjai során azt tapasztaljuk, hogy azok még nem használják ki a digitalizáció lehetőségeit, hanem hagyományos adminisztrációs módszerekkel működnek. Így nagy dokumentálási igényeik mellett nem hatékonyak, költségesek és a vállalati működések mindennapjait nehezítik. Emellett a mezőgazdaságban tapasztalható innováció tágabb teret nyit a korszerű informatikai technológiák alkalmazására, így a termelés hatékonyabbá tételére.
Elsősorban agrár- és élelmiszergazdasági cégek számára, akik egyedi vagy tanúsított nyomonkövetési rendszereket működtetnek, az Inventori platform digitális, auditálható és könnyen használható készletmozgás nyilvántartó és adminisztrációs rendszer, a blokklánc technológia által hitelesítve. A felület az interneten futó, rendkívül egyszerűen használható nyomonkövetési és dokumentum kitöltő rendszer, amelynek segítségével elfelejtheti adminisztrációs terheit, valamint az auditokon is könnyedén megfelelhet a követelményeknek.
Esettanulmány
Velarte egy 1969-ben alapított spanyol pékség volt, mely mára egy nemzetközi, magas minőségű élelmiszergyártó céggé nőtte ki magát a mediterrán térségben.

A vállalat filozófiája az egészséges, minőségi, hiteles eredetű alapanyagokból előállított, értékes tápanyagokban gazdag kézműves termékek előállítása. A termékek főként szénhidrát alapú ropogtatnivalók, melyet 17 országban, 3 kontinensen értékesítenek.

Velarte 2008-ban két nemzetközileg is elismert élelmiszerbiztonsági minőségügyi tanúsítványt is megszerzett, melyet azóta is alkalmaznak gyártási, csomagolás, tárolási és kiszállítási tevékenységükben. A két tanúsítás a BRC és IFS, melyek Magyarországon is a legelterjedtebbnek számítanak az élelmiszeriparban. Termékeik az utóbbi években több díjat is elnyertek.
A vállalat a folyamatos innováció híve, mellyel céljuk, hogy egyre magasabb minőségű árukkal tudják kiszolgálni a piacot.

Az utóbbi években azonban számos problémát észleltek. A folyamatosan fejlődő versenytársakkel szemben hamar lemaradna a vállalat, ha a megoldás nem a legkorszerűbb.

Alapvető gondok:
- alapanyag visszakövethetőségének hiánya
- kevésbé friss áruk a nem optimalizált készletezések miatt
- emberi erőforrások magas költsége

A problémák kezelését innovatív technológiai megoldásokban látják, így egy blokklánccal foglalkozó technológiai cég partnerségét keresték.
A vállalat bemutatása és a problémák megismerését követően egy proof of concept kialakításán kezdtünk el dolgozni.

Egyeztetések után nyilvánvalóvá vált, hogy a megoldás egy ERP rendszertől nem függő termelésirányítási és raktározási rendszer kialakítása jelenthet, amelyben integrálva van a just-in-time készletkezelés és az átláthatóbb információáramlás az ellátási láncolaton belül.

A Velartének azért jelentett jó megoldást egy ERP-n kívüli rendszert, mert így teljeskörű hozzáférést és szabadságot kapnak készletezési és a partnerekkel közös tervezési folyamatokban.

A just-in-time rendszer bevezetése rövidebb alapanyag polcidőt jelent, melynek technológiai megvalósítása okosszerződések bevezetésével a legideálisabb. Az okosszerződések lehetővé teszik, hogy a manuális rendelésleadás és elfogadás helyett a rendszer automatikusan kommunikáljon egy elosztott adatbázisban szereplő termelői partnerrel a mindenkori készletelérhetőség ismeretében. Fontos, hogy a Velarte rendszere folyamatosan frissülő készletinformációt kapjon, melyet érzékelőkkel és a gyártás során automatizált csekkpontok bevezetésével tudunk elérni. Ezzel nem csak felgyorsul a kereskedelmi folyamat, de optimalizálódik is a készletkezelés, amely teljesíti a frissebb alapanyagok célkitűzést.

Az okosszerződések a megrendeléseken túl adatgenerálást is végrehajtanak, mely a termék alapanyagaihoz egy digitális leképezést rendel. A tárolt információban az alapanyag eredetéhez köthető adatok letárolásra kerülnek, és a gyártási folyamat során hozzáadódnak a köztes- és végtermékhez, mely az összes felhasznált alapanyag és a gyártási információk összességéből egy jól visszakövethető, hiteles terméktörténetet készít el. Ehhez hozzákerül a szállítás során keletkezett információ, és így lesz egyszerűsítve és hitelesen bizonyítva a termék életpályája, annak minősége és eredete.

Számításaink szerint a rendszer bevezetésével az emberi erőforrás költsége várhatóan 15%-kal, a termékek polcideje 30%-kal csökkenthető.