
Enterprise Communications Magyarország Kft.
Cégbemutató
Temékeink

Solid Edge Classic 3D tervező szoftver licence

NX integrált CAD/CAM/CAE rendszer,

Teamcenter

Radan
EDGECAM Advanced Milling with 5 Axis marócsomag

NX CAD/CAM szoftver license

Simatic IT Preactor

Solid Edge Foundation

Solid Edge Premium

ALPHACAM Router Ultimate csomag Art modullal

ALPHACAM 2,5D-s drótváz alapú marócsomag

RADAN kivagó/lyukasztógép programozó csomag
EDGECAM Advanced Production with5axis gyártócsomag
EDGECAM Advanced Milling with 5ax. and Wire csomag

Solid Edge Wiring and Harness Design
RADAN haladószintű kontúrvágó csomag

Solid Edge Premium TC Bundle

Solid Edge Classic TC Bundle
ALPHACAM Router Standard 3-tengelyes marócsomag
ALPHACAM Router Advanced 3+2-tengelyes marócsomag
EDGECAM felületmaró csomag testbeolvasóval

Siemens Mechanical Design 2-3D CAD szoftvercsomag
EDGECAM 3+2-tengelyes alkatrészmaró csomag
Robotszimulációs megoldás ALPHACAM mellé
EDGECAM alkatrészmaró-vagy gyártócsomag
Fujitsu Celsius asztali munkaállomás

KeyShot Pro (Node Locked)

KeyShot Pro (Floating – hálózati Licenc)
Fujitsu Celsius mobil munkaállomás

Solid Edge Simulation Standard szoftvercsomag
RADAN 3D testalapú lemeztechnológiai csomag

Solid Edge Classic TC Bundle tervező szoftver

RADAN lemeztechnológiai programozó csomag
Esettanulmány
A megoldandó feladatok a működésből adódtak. Hogyan lehet 17 belső valamint projektenként egy-két külsős tervező munkáját valamint a megrendelővel folyamatos kapcsolattartást biztosítani. A megrendelőkkel hagyományos módon tartották a kapcsolatot, ami azt jelentette, hogy a szükséges állományokat e-mailen tömörítve (ZIP) fájlok használatával küldték el. Ugyan így kapták vissza az állományokat a külsős tervezőktől valamint a megrendelőtől. A ZIP állományok tartalmát mindig ki kellett csomagolni, és újra meg újra beleilleszteni az aktuális projekt struktúrába.
A tervezők egy megosztott mappát használtak az adatok tárolására. A megosztott mappa egy Linux szerver volt. A hálózat véges sebessége miatt nem lehetett a projektek tervezési feladatait megoldani, mivel olyan mennyiségű adat keletkezett a tervezés során, több 10 GB, amelyet nem tudott kiszolgálni a hálózat és a szerver, arról nem is beszélve, hogy a közös munka nem volt megvalósítható fájlrendszerbe.
A csoportmunka alapvető követelménye, hogy a Solid Edge modellekről, bármelyik pillanatban meg lehessen mondani, hogy melyik tervező tervezi (kinél van kivéve), mikor módosult utoljára, van-e a 3D-s modellhez kapcsolódó gyártási rajz. Az sem hátrány, ha a 3D-s modell beépülésit le lehet kérdezni a rendszerből. A csoportmunka e követelményeit nem lehet fájlrednszerben megoldani, mert ilyen adatokat nem lehet eltárolni a fájlrednszerben. Ehhez adatbázis használatára van szükség.
A megrendelővel való e-mail alapú kapcsolattartás sem volt megfelelő. Körülményes és hosszantartó a ZIP fájlok küldése valamint azok újbóli projekt struktúrába való beillesztése. Felmerült az igény egy korszerűbb, átláthatóbb adatcserére, amelyben akár a partner, ott tudja szerkeszteni, megnézni a dokumentumot, ahol azokat kezelni fogják.
A Microsoft Sharepoint Foundation bevezetése a Delta-tech Kft.-nél az összes felvetett problémára megoldást tud adni. A Microsoft Sharepoint Foundation mögött nagyteljesítményű Microsoft SQL szerver dolgozik, így a Solid Edgeben készült tervezési adatok tulajdonképpen egy adatbázisban tárolódnak. Az összes gyártási információ, az alkatrészek közötti kapcsolat, beépülése, melyik tervező szerkeszti a dokumentumot, ki van-e adva a dokumentum, mind-mind a lekérdezhető egy pillanat alatt.
Módosításkor a Solid Edge mindig csak a módosulásokat tölti vissza a szerverre. A tervező gépén használt Solid Edge Insigh cacheben a fájlok mindaddig megmaradnak, amíg a tervező ki nem törli őket. Így a következő megnyitáskor a fájlokat már a cacheből nyitja a Solid Edge és csak azokat szinkronizálja a Sharepoint dokumentum tárból, amelyek megváltoztak, más tervező módosította őket.
További előnyök:
Csoportmunka támogatás, valamint új funkciók , melyek biztosítják, hogy csak a leellenőrzött alkatrészek kerüljenek a gyártásba ezzel is segítve a selejt gyártás csökkentését. „Hol használt keresés” parancsa minden dokumentumról meg tudja mondani, hogy van-e róla gyártási dokumentáció és azt is, hogy milyen más összeállításokba van beépítve.
A Delta-Tech Kft. egy Sharepoint portált biztosít a partnerei számára, amelyen keresztül az adatok megosztását biztonságos módon tudja megvalósítani. Minden partnerének egy webhelyet biztosít, amelyeken feladatokat, dokumentumokat, határidőket tud megosztani, a dokumentumokat valós időben tudják szerkeszteni. Ezzel a megoldással feleslegessé vált az e-mail küldése és sokkal hatékonyabb kommunikáció valósult meg.