Silicon Dreams Kft.SILICON DREAMS Számítástechnikai, Informatikai és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság

Silicon Dreams Kft.SILICON DREAMS Számítástechnikai, Informatikai és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság

Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest
Cegbemutató
A Silicon Dreams Kft. 1996-ban alapult, kecskeméti központtal működik, fő profilja informatikai szolgáltatások: szoftverfejlesztés, számítógép karbantartás, internetes megoldások, illetve 2000-től haditechnikai tartalomszolgáltatás. Cégünk alapító tagja és résztulajdonosa volt az ország egyik első internetszolgáltató cégének az Externet Internetnek. Externet Interneten belül feladatunk a tartalomszolgáltatás kiépítése volt. Ekkor hoztuk létre ma is működő újságjainkat a JETfly Magazint (2000-ben) és a Háború Művészete Magazint (2005-ben). Lapjaink 2000-től az Index.hu, 2005-től 2008-ig az origo.hu lapcsaládjába tartoztak. 2008-tól önálló lapként működnek. A hírportáljaink alatt a friss fejlesztésű DREAM4SYS web engine motorunk működik.
Esettanulmány
A 2011-ben alapított vállalkozás mezőgazdasági nagy- és kiskereskedelemmel, illetve ehhez kapcsolódó termékek gyártásával, keverésével foglalkozik. Főbb megrendelőik takarmánygyártó, növénytermesztő, baromfitenyésztő és haszonállat-eledel gyártásával foglalkozó cégek.
A mezőgazdasági és kereskedelmi tevékenységet végző budapesti vállalkozás 2015. végén három év használat után költségtakarékossági és technikai okokból cserélte le korábbi ERP rendszerét DREAM4SYS ERP termékünkre.
A cég vezetése 2015-ben úgy határozott, hogy integrált vállalatirányítási rendszert vezetnek be a szervezet összetett igényeinek (gyártás, készlet és költségkezelés, kontrolling) támogatására, valamint az előzőleg említett problémák kezelésére és végül egy megbeszélés alapján a DREAM4SYS ERP megoldás mellett döntöttek. A DREAM4SYS ERP az összetett gyártási folyamatokon és kontrolling megoldásokon alapuló cégek integrált vállalatirányítási rendszere, így elsősorban ezeken a területeken jelentett ideális megoldást, de a kereskedelmi részleg igényeit is képes volt kiszolgálni. A DREAM4SYS ERP ezek mellett a projektmenedzsment, a kereskedelem, a számlázás, iktatás és a pénzügy különböző folyamatait is támogatja.
A korábban használt termékkel többek között az árukészlet kezelése és a számlázás is problémás volt, ami rövid idő alatt mind az értékesítők, mind a vevők számára elfogadhatatlanná vált. A szállító a problémákat nem tudta kiküszöbölni, javítani elfogadható időn belül. Az ügyvezetés elmondása szerint a vevőszámlák kiállítása és a rendelések összeállítása késő estig tartó programmá vált. A korábbi rendszer egy időrabló, használhatatlan és felesleges kiadásokat generáló rendszer volt, amit sürgősen le kellett váltaniuk.
Az előző termék felelősének egy informatikus munkatársat jelöltek ki, aki elsősorban technikai feladatként tekintett az implementációra. A cég ügyvezetője szerint utólag belátták, hogy ez nem volt jó döntés, hiszen a vezetői igények és a kereskedelmi szempontok nem érvényesültek kellő mértékben. A rendszer megfelelt ugyan az alapelvárásoknak, de nem tudta hatékonyan támogatni a cég menedzsmentjét a kereskedelmi riportok összeállítása és a döntéshozatal támogatása terén. Később fontos tanulságként fogalmazódott meg számukra, hogy a bevezetendő ERP rendszerrel szemben támasztott igények megfogalmazását, rögzítését és teljesítését a cégvezetésnek szorosan kézben kell tartania és nem engedheti át a projektet más kézbe. Különösen igaz ez az iparág és cégspecifikus igényekre.
A cégnél már kiépítettek egy informatikai rendszert, amellyel a cég pénzügyi, számlázási és raktárkészlet nyilvántartási feladatait kezelték. Az előző program a lokálisan működött, de online kapcsolat hiányában a telephelyek, raktárak csak egymástól függetlenül, szigetszerűen dolgozhattak egy-egy funkcióval, a rendszer nem volt képes az integrált adatkezelésre. A gyártás-vezérlés, a készletkezelés és a beszerzés egyedi készítésű szoftverekkel történt, az automatikus adatcsere azonban megoldhatatlan volt, mivel a sziget-alkalmazásokat nem lehetett összekötni központilag.
A telephelyeken rögzített adatokat korábban usb meghajtón küldték el a budapesti központba, de így a rendelésfeladások összesítése lassú és sok hibalehetőséget rejtő folyamat volt. A központ csak 1-2 hónapos késéssel tudott elemzéseket és kimutatásokat készíteni, ami az egyre keményedő versenyhelyzetben már tarthatatlan volt. Szükség volt egy online-kapcsolattal összekötött, a vállalat valamennyi folyamatát teljes körűen lefedő rendszerre. A korábban használt termékkel többek között az árukészlet kezelése és a számlázás is problémás volt, ami rövid idő alatt mind az értékesítők, mind a vevők számára elfogadhatatlanná vált. A szállító a problémákat nem tudta kiküszöbölni, javítani elfogadható időn belül. A korábbi rendszer egy időrabló, használhatatlan és felesleges kiadásokat generáló rendszer volt, amit sürgősen le kellett váltaniuk.