Újdonságokkal bővítettük eMi-t, a Modern Vállalkozások Programjának nemrég bemutatott virtuális tanácsadóját

Virtuális tanácsadónk eMi, egy előre megírt algoritmus alapján alig pár perc leforgása alatt tanulta meg a tavasszal átadott fogalomtárunk teljes tartalmát!

Kis robotunk tudása újabb 300 kifejezéssel, azok szinonimáival és a hozzájuk kapcsolódó definíciókkal lett gazdagabb.

Az ezekre irányuló kérdéseket eMi számos formában képes felismerni. Ha a kérdés tartalmazza az adott kifejezést, annak szinonimáját, úgy azt akár kisebb elírásokkal is képes kihámozni a szövegkörnyezetből.
Válaszolni minden esetben röviden igyekszik, a hosszabb leírásokért a Program fogalomtárába irányít át.

A fogalmak egy része többféle összefüggésben és alakban, ill. jelentéssel fordul elő a fogalomtárban, de számít a kontextus is. Ilyenkor eMI választási lehetőséget ajánl a lehetséges, keresett fogalmak közül.

Ne feledjük: fő a türelem!

Fennakadások persze előfordulnak; ha a keresett kifejezés túl rövid, az elírás túl jelentős, vagy csak a robotunk képzettársítása túl kreatív, a keresés eredménytelen lehet. eMi tanítása tehát még távolról sem fejeződött be, így ha van rá időnk és lehetőségünk, adjunk egy újabb esélyt neki! Egy következő keresés ugyanis nemcsak sikeres találatot hozhat, de a robot is tanulhat a hibáiból, hogy legközelebb az ne ismétlődhessen már meg.

A chatbot sokféle formában képes felismerni a fogalomtárban szereplő kifejezésekre irányuló kérdéseket.
Példaként felsorolunk néhány kérdést a "titkosítás" fogalmához kapcsolódóan:

"Mit jelent a titkosítás?"
"Mi az, hogy titkosítás?"
"Mit értenek titkosítás alatt?"
"Mire utal a titkosítás kifejezés"
"Nem tudom mit jelent az, hogy titkosítás"
"Meg tudná mondani, hogy mit jelent a titkosítás?"
"Fogalmam sincs mi az, hogy titkosítás"
"titkosítás"
"kriptográfia"
"kiptográfia" (kisebb elírás)

 

A hasonló kérdésekre a chatbot általában egy pár szavas leírással válaszol és felajánlja az átlépést az MVP fogalomtárhoz.


A fogalmak egy része többféle összefüggésben fordul elő a fogalomtárban. Ilyenkor a chatbot egy visszakérdezésben választási lehetőséget ad a fogalmak közül.

 

Látogató kérdése: "adatkezelő"
Válasz:
"Tudna segíteni, hogy mire gondolt pontosan?
<Mit jelent az adatkezelő?>
<Mit jelent az Adatvédelem?>
<Mit jelent az, hogy Adatvédelmi nyilatkozat?>"

 

A példából jól látszik, hogy a chatbot nem csak a kifejezésben előforduló szavak és betűk hasonlósága alapján keres, hanem figyelembe veszi a hasonló jelentésű (vagy hasonló kontextusokban használt) szavakat is.


Eddig tapasztalt anomáliák:

  1. A fogalomtárban lévő két betűs rövidítéseket a chatbot nem minden esetben ismeri fel
    Példa: "UI" (User Interface) - nem ismeri fel a chatbot

Ellenpélda: "BI" (Business Intelligence) - minden további nélkül felismeri

  1. Néhány fogalom esetén nem teljesen kézenfekvő a chatbot "képzettársítása".
    Példa: a "vishing" kifejezésre első helyen a "Mit jelent a Bluetooth?" témakör jelenik meg és csak második helyen a "Mit jelent a vishing?"

 

A két fogalom között ebben az esetben is van egy nagyon távoli kapcsolódás, de első hallásra a chatbot képzettársítása túlzottan "kreatívnak" tűnik.


Az elérhető fogalmak teljes listája megtalálható a fogalomtárban.

A tesztelés könnyítése érdekében felsorolunk néhány fogalmat:

- blog
- algoritmus
- cookie
- de minimis
- fintech
- Gantt-diagram
- GeoIP szűrés
- hashtag
- IAAS
- interfész
- KKV
- ransomware
- metaadat
- on premise
- podcast
- reszponzivitás
- SEO
- streaming
- tartalomszűrés
- TESZOR
- UX teszt
- VPS
- webanalitika

Hálásak vagyunk, ha Ön is megtisztel minket a tudásával!
Kövessen minket, segítse munkánkat, segítse eMi fejlődését!

 Kapcsolódó hírek: https/hirek/hir?id=917