A Google kiterjeszti Digital Workshop programját a magyar kis- és középvállalkozásokra

A Modern Vállalkozások Programja is részt vesz az együttműködésben

„Már nem a nagy hal eszi meg a kis halat, hanem a gyors hal a lassú halat” hangzott el a Google Groundon megrendezett sajtótájékoztatón, ahol kormányzati és non-profit szereplőkkel, valamint a Modern Vállalkozások Programjával együttműködve jelentette be a Google, hogy kibővíti Digital Workshop programját. Az ingyenes képzés és oktatási anyag a digitális világ adta lehetőségek kihasználásában segíti a kis- és középvállalkozásokat. Az online platform tavalyi elindulását követően, 2017-ben a program ingyenes előadásokkal és személyes konzultációval bővül az ország több mint 30 városában. 

A Digital Workshop kiterjesztését bejelentő sajtótájékoztatón az előadók közül többen kiemelték, hogy a digitális gazdaság és társadalom fejlettségét mérő mutató (DESI) alapján az EU 28 tagállamának sorában Magyarország a 21. helyen áll. A 2017-es riportból az is kiderül, hogy az üzleti digitalizáció és elektronikus kereskedelem teljesített a legrosszabbul. Kelemen Csaba, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium főosztályvezetője ennek kapcsán hangsúlyozta, hogy a digitális technológiák elterjesztését minden fronton szorgalmazni kell, cél, hogy a jelenleg 27%-os internetpenetrációt a lehető legrövidebb időn belül 30% fölé tornázzák. A kormányzat azon is dolgozik, hogy a jelenleg 3 millió, 15 évesnél idősebb, internetet alig vagy nem használó emberek számát minimalizálják, végső soron nullára csökkentsék.

Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára egy nagyon szemléletes hasonlattal élt: ha a piaci működést nézzük, már nem arról van szó, hogy a nagy hal megeszi a kis halat, hanem arról, hogy a gyors hal megeszi a lassút. A konferencia résztvevői több ízben elmondták, hogy a 4. ipari forradalom a digitalizációról szól. Ezekkel nemcsak csökkenthetik kiadásaikat a szervezetek, de növelhetik hatékonyságukat és eredményesebben érhetik el vásárlóikat, dolgozhatnak együtt partnereikkel, beszállítóikkal.

Heal Edina, a Google magyarországi vezetője is erre erősített rá: „A digitális technológia és az internet egyre szélesebb körben történő térnyerésének köszönhetően alapvetően megváltozott a piac felépítése. Ma már mérettől függetlenül minden vállalkozás számára biztosított a lehetőség egy globális közönség eléréséhez. Ugyanakkor, a szükséges eszközök és a kapcsolódó digitális ismeretek hiánya továbbra is kihívást jelent úgy Magyarországon, mint a világon mindenhol. Ezért döntöttünk úgy, hogy a tavaly elindított Digital Workshopot a hazai kkv-k igényeinek megfelelően bővítjük.”

Annak érdekében, hogy az ingyenes képzés minél több vállalkozást tudjon elérni, a Google közös eseménytervet dolgozott ki a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által életre hívott Modern Vállalkozások Programjával, amelynek elsődleges célja a magyar mikro-, kis- és középvállalkozások digitális felkészültségének elősegítése. 

Koleszár Péter, a Modern Vállalkozások Programjának (MVP) szakmai vezető-helyettese, vezető IKT tanácsadó előadásában kiemelte, hogy az MVP elindítását megelőző kutatásból is kiderült, hogy főként a forráshiány és a digitalizációval kapcsolatos tévhitek, félelmek a gátjai a fejlesztéseknek. Éppen ezért a program kidolgozásakor a szemléletformálásra, a megfelelő támogatási lehetőségek biztosítására külön hangsúlyt fektettek. Eddig 127 sikeres rendezvény zajlott le országszerte, 27 IKT tanácsadó auditált eddig több ezer céget, és adott át 3000 Digitálisan Felkészült Vállalkozás minősítést, amely 5%-os többlettámogatásra is lehetőséget ad a GINOP-3.2.2 pályázatban. Cél, hogy a Google-lel közösen tovább folytassák a hazai vállalkozások digitális felkészítését, ezzel elősegítve a magyar gazdaság növekedését.

A tervezett program szerint a kkv-k az év végéig összesen 17 városban hallgathatnak meg a növekedésüket célzó előadásokat és több mint 30 városban akár személyes konzultációra is jelentkezhetnek. A személyes megbeszélések során a digitális tanácsadók először felmérik a vállalatok digitális felkészültségét, majd személyre szabott útmutatást adnak az online jelenlétük erősítésének érdekében. A kkv-k így olyan kézzelfogható tudással gazdagodnak, amely lehetővé teszi számukra az internet adta előnyök eredményesebb kihasználását és ezen keresztül a valós növekedést. 

További információ a programról, valamint az ingyenes előadásokra és személyes konzultációra való regisztrációról a program honlapján található:
https://learndigital.withgoogle.com/digitalworkshop-hu/f2f.

A Google által 2016 márciusában elindított Digital Workshop (https://learndigital.withgoogle.com/digitalworkshop-hu/) online tanfolyam továbbra is mindenki számára ingyenesen elérhető. A felület olyanoknak ajánlott, akik a digitális ismeretek megszerzésével munkakeresési esélyeiket szeretnék javítani, vagy üzleti céljaikat szeretnék elérni. A felhasználók kiválaszthatják az elsajátítani kívánt témaköröket, vagy a Google és az IAB Europe tanúsítványának megszerzéséhez akár a teljes online tanfolyamot is elvégezhetik. A teljes program itt található: https://digitalworkshop-hu.withgoogle.com/topic-library.